Istraga Hrvatske narodne banke (HNB) što se dogodilo u Hrvatskoj poštanskoj banci prilikom tehničkog pripajanja Nove hrvatske banke (nekadašnje Sberbanke) s podacima poslovnih klijenata još nije dovršena. Prema nedavnom pisanju tjednika Nacional, prilikom tehnološkog pripajanja NHB-a, neovlaštenim osobama izvan banke omogućen je pristup računima cijelog niza poslovnih klijenata. HNB je najavio da će ispitati ovaj slučaj, a na upit Lidera što je ustanovljeno, iz središnje su banke poručili kako ih je HPB obavijestio o nekoliko izoliranih slučajeva tehničkih pogrešaka vezanih uz operativno pripajanje Nove hrvatske banke Hrvatskoj poštanskoj banci, uzrocima i učinku tih pogrešaka te aktivnostima koje je poduzela te još planira poduzeti.
– Ovisno o rezultatima detaljnije analize, Hrvatska narodna banka će procijeniti situaciju te djelovati u okviru svojih nadzornih ovlasti – istaknuli su iz HNB-a.
U HPB-u pak pojašnjavaju kako su sve faze pripajanja bivše Nove hrvatske banke uspješno provedene sukladno planovima.
– Riječ je o iznimno zahtjevnom i kompleksnom procesu s obzirom na to kako su se pripajala dva poslovna subjekta s različitim tehnološkim sustavima i procesima – kažu iz te banke.
– Hrvatska poštanska banka je pravni slijednik Nove hrvatske banke te je kroz Opće uvjete poslovanja i pojedinačne obavijesti sve svoje klijente na vrijeme obavijestila o izmjenama koje su stupile na snagu operativnim pripajanjem 3. lipnja 2024. Jedna od tih izmjena odnosi se na korištenje tokena koji se u Novoj hrvatskoj banci dodjeljivao pojedinoj tvrtki, dok se u Hrvatskoj poštanskoj banci, čiji procesi se primjenjuju pripajanjem, token dodjeljuje vlasniku tvrtke koji njime pristupa računima tvrtki za koje ima ovlaštenja. Takva promjena je kod manjeg broja klijenata izazvala pitanja na koja se trudimo u najkraćem roku odgovoriti i otkloniti sve nepoznanice koje novi procesi donose – ističu iz te banke.
Dodaju kako su svi izazovi koji proizlaze iz navedenog slučaja uspješno savladani te je u tijeku prilagodba klijenata na nove sustave/funkcionalnosti pri čemu Banka i zaposlenici ulažu maksimalne napore kako bi se i ova faza brzo i uspješno privela kraju.
– Tijekom operativnog pripajanja nisu zabilježeni propusti koji bi upućivali na sistemske greške kakve bi rezultirale neovlaštenim uvidima u podatke klijenata. Banka uvijek pravovremeno djeluje po saznanjima da su mogući propusti bilo koje vrste te se u takvim situacijama reagira bez odgode. Kao i kod ostalih procesa i projekata koje vodi, tako je i s procesom pripajanja Banka u kontinuiranoj komunikaciji s regulatorom – Hrvatskom narodnom bankom te AZOP-om – zaključuju iz HPB-a.