Klub izvoznika
StoryEditor

AD Plastik Grupa bilježi gubitak od 59,5 milijuna kuna zbog geopolitičkih zbivanja

27. Srpanj 2022.
foto Ratko Mavar

AD Plastik Grupa zabilježila je u prvoj polovini godine neto gubitak od 59,46 milijuna kuna, izvijestili su iz te solinske grupe koja se bavi proizvodnjom automobilskih dijelova, napomenuvši da je poslovanje bilo pod velikim utjecajem geopolitičkih zbivanja.

Taj gubitak uključuje vrijednosna usklađenja u iznosu od 75 milijuna kuna napravljena na temelju procjene nadoknadivosti imovine ruskih društava te grupe, napominje se u izvješću. Poslovni prihodi iznosili su im 433,09 milijuna kuna što je 30,4 posto manje nego u prvom polugodištu 2021., a normalizirana EBITDA 18,58 milijuna kuna te je niža za 77,5 posto. 

U izvješću navode da su polugodišnje rezultate poslovanja grupe uvelike obilježila geopolitička zbivanja i posljedice krize nedostatka poluvodiča na tržištu. Rusko-ukrajinska kriza dodatno je negativno utjecala na rezultate ruskih društava te grupe, čiji su prihodi u prvih šest mjeseci niži za gotovo 60 posto, jer je u posljednja tri mjeseca proizvodnja automobila na tom tržištu bila gotovo zaustavljena.

Predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen istaknuo je da je dio zapadnih proizvođača automobila napustio rusko tržište, dok su drugi obustavili svoje proizvodne aktivnosti.

- To su posljedično napravili i njihovi dobavljači, pa je automobilska industrija na tom tržištu u posljednja tri mjeseca gotovo mirovala. Za drugo se polugodište najavljuje pokretanje dijela proizvodnje, ali s obzirom na niz neizvjesnosti potreban je veliki oprez u planiranjima. Istovremeno, europski se proizvođači automobila još uvijek suočavaju s nedostatkom poluvodiča, zbog čega su proizvodni kapaciteti pojedinih proizvođača automobila tržištu još uvijek na nižim razinama od uobičajenih - ističe Došen.

Kaže i da je unatoč vrlo zahtjevnim okolnostima, neto financijski dug AD Plastik Grupe i matičnog društva smanjen u odnosu na kraj prošle godine te da je financijska pozicija kompanije stabilna.

Razvidan je i povećani intenzitet razvojnih aktivnosti proizvođača automobila što potvrđuje i 173,7 milijuna eura novih poslova ugovorenih za europsko tržište u izvještajnom razdoblju.

- Intenzivirali smo svoje komercijalne i razvojne aktivnosti u potpunosti te smo se usmjerili prema europskom tržištu i većinom prema poznatim kupcima. Aktivno radimo na razvojnim aktivnostima kako bismo im ponudili bolja i kvalitetnija rješenja u budućnosti te time proširili svoj portfelj proizvoda i usluga, ali i kupaca - kaže Došen te dodaje da tvrtka prolazi kroz nimalo jednostavno razdoblje, koje će sigurno trajati još neko vrijeme.

AD Plastik grupa, uz matično društvo u Solinu obuhvaća i dvije tvornice u Rusiji te po jednu u Mađarskoj, Sloveniji i Srbiji. 

24. travanj 2024 01:33