U poslovnoj godini koju je obilježila epidemija koronavirusa dm je zadržao vodeću poziciju na drogerijskom tržištu te ostvario rast ukupnog prometa, rast prometa u odjelu bezreceptnih medicinskih proizvoda kao i rast udjela marke dm. Zadržali smo povjerenje kupaca, koji i dalje najčešće i najradije drogerijske proizvode kupuju u dm-u. Ti rezultati potvrđuju da su brza prilagodba poslovanja te jasan fokus na zdravlje djelatnika i kupaca ključni u nepredvidivim uvjetima koji su obilježili proteklu godinu.
Tijek epidemije ne može se predvidjeti, ali možemo očekivati daljnje promjene potrošačkih navika, zbog čega će maloprodajno tržište morati pokazati veliku razinu fleksibilnosti u svim poslovnim procesima. Uza suradnju koju smo ostvarili s Glovom i osobito pokretanjem dm online shopa dodatno smo se prilagodili kupcima te smo svim stanovnicima Hrvatske, uključujući i one koji žive u mjestima gdje dm još nema prodavaonice, osigurali dostupnost proizvoda marke dm i proizvoda svojih partnera.
Digitalizacija ključna
Kao i uvijek, uspješno poslovanje ovisit će prije svega o zadovoljnim i motiviranim djelatnicima. Osim zaštite njihova zdravlja, ključno je da jasnom komunikacijom, odlučnim potezima i dodatnom motivacijom poslodavci djelatnicima osiguraju osjećaj stabilnosti i sigurnosti. Pri tome pogodnosti za djelatnike trebaju što više ostati nepromijenjene, odnosno sve promjene moraju biti usmjerene na zadovoljavanje stvarnih potreba djelatnika.
U 2021. godini rad od kuće postat će još učestaliji te će biti nužno da poslodavci djelatnicima osiguraju najbolje radne uvjete. Upravo se u tom segmentu – organizaciji rada od kuće – digitalizacija pokazala ključnom. Trenutačno u dm-u većina kolegica i kolega, kojima to radno mjesto dopušta, radi od kuće. Korištenje programa poput Microsoft Teamsa za internu komunikaciju i održavanje sastanaka u dm-u već nekoliko godina je uobičajen dio posla, što je uvelike olakšalo da tranzicija na rad od kuće ne utječe na interne procese i projekte. U 2021. digitalizacija će ostati ključna za resor ljudskih resursa te će njezina uloga rasti i u drugim resorima.
Trgovci će poseban naglasak morati staviti na to da zadrže povjerenje kupaca. U situaciji kada se svi segmenti poslovanja prilagođavaju novonastaloj situaciji, važno je zadržati fokus na vrijednostima na kojima je to povjerenje izgrađeno. Zato će dm i 2021. nastaviti ulagati u zajednicu kako bismo pozitivno utjecali na njezin boljitak te ćemo nastaviti poslovati u skladu s filozofijom koja u središte stavlja čovjeka i njegove potrebe.
Ne smijemo zanemariti da su se navike naših kupaca promijenile. Više kupuju internetom, promišljaju o odlascima u stacionarne trgovine i planiraju ih te u njima kupuju rjeđe i troše više. Impulzivan odlazak u trgovinu postao je rjeđi, a kupnji najčešće prethodi informiranje na društvenim mrežama i internetu. Zaključak je jednostavan: promijenile su se navike kupaca, a s njima se mora promijeniti i maloprodaja.
Razvoj internetske trgovine
Rezultati prošle poslovne godine pokazali su nam da su poslovanje u skladu s temeljnim vrijednostima tvrtke, fokus na potrebe kupaca i brza reakcija na tržišne i društvene promjene ključni za održanje trenda rasta. U 2021. godini dm obilježava 25. obljetnicu poslovanja u Hrvatskoj te planiramo nastaviti modernizaciju prodajne mreže i razvoj dm-ovoj internetskoj trgovini. Vjerujemo da i u neizvjesnoj godini pred nama kupcima i partnerima trebamo osigurati stabilnost i konzistentnost.
Kad je riječ o djelatnicima, to su nepromijenjeni, kvalitetni uvjeti rada i prepoznavanje prilika za njihovo poboljšanje. Kad su u pitanju kupci, osim što ćemo obogaćivati asortiman, ponudit ćemo im stabilnost cijena u sklopu svojega koncepta 'Dobre cijene u svako vrijeme' i osigurati im uštede programom lojalnosti 'dm active beauty'. Naši partneri i dalje će moći računati na to da je dm fokusiran na zajednički uspjeh i razvoj uz pravodobno podmirivanje svih obveza i kontinuirano ulaganje u napredak i širenje suradnje.
*tekst je objavljen u Liderovoj publikaciji Poslovna 2021. u prosincu prošle godine