Piše: Tihomir Premužak, Vetropack Straža
Vjerujemo u postepen povratak u normalan mod, a povratak prodajnog kanala HoReCa nas u tome ohrabruje. Nastavit ćemo s projektima i investicijama kojima ulažemo u budućnost i poboljšavamo naše komparativne prednosti. Nakon teške 2020., u narednim godinama očekuje se stabilizacija i vraćanje tržišta staklene ambalaže u normalu. Vjerujemo da će i EU mjere dodatno potaknuti ekološku svijest i održivost. Nama to ide u prilog jer smo industrija komplementarna tim načelima (staklo kao najbolje pakiranje). Očekujemo da će naši kupci lansirati nove inovativne proizvode za što ćemo im mi pravovremeno osigurati modernu i kvalitetnu ambalažu.
Industrija staklene ambalaže doživjela je šok naglim zatvaranjem ugostiteljskih objekata ne samo u Hrvatskoj, već i u cijeloj Europi. U ovom trenutku nitko ne zna kako će nova normala izgledati, odnosno kad će ona nastupiti. Vjerujemo da će trendovi nakon korone biti na strani staklene ambalaže u odnosu na druga pakiranja upravo zbog još veće svjesnosti potrošača o potrebi korištenja za okoliš i zdravlje najprihvatljivijih pakiranja. Nakon drastičnog pada potražnje za staklenom ambalažom očekujem povratak na staro stanje (ono prije korone) krajem 2021., a u potpunosti tek u 2022. Nakon toga predviđamo nastavak pozitivnih trendova.
Svijet nakon korone sigurno neće biti isti. Ljudi će biti oprezniji, mijenjat će životne navike, ponašanje. Mijenjat će se i zahtjevi potrošača, nastajat će novi proizvodi. Industrije, pa tako i ind. staklene ambalaže, morat će se jako brzo tome prilagoditi žele li zadržati pozicije koje su imale prije ove krize. Nastat će i nove industrije koje će pratiti promjene navika i ponašanja potrošača. Mislim da će među nama ostati određeni strah od povratka slične ili čak i jače epidemije/pandemije. Bude li dovoljno mudrosti i pameti u najvećim centrima moći, svijet možda postane bolji. No, postoji i realan rizik da da se još više produbi jaz između bogatih i siromašnih država.