Influenceri, kratki video formati, povezivanje platformi, targetiranje i testiranje, kreativnost i user-generated sadržaj te AI i chatbotovi glavni su trendovi koji će obilježiti marketing i prodaju u sljedećih godinu dana. Barem tako tvrdi Marijan Palić, direktor marketinga u Leapwiseu koji je na osmoj Liderovoj konferenciji ‘Marketing & Sales by Numbers‘ predstavio trendove o kojima bi oglašivači, u kreiranju kampanja, trebali voditi računa.
Iako se trendovi mijenjaju iz dana u dan, Palić tvrdi da su influenceri u kombinaciji sa SEO-m apsolutni ‘must have‘ jer ‘influenceri sve više vraćaju povjerenje ljudi‘ i to najviše zahvaljujući TikToku koji privlači mlade ljude. Palić je iznio i podatak da je influencer marketing prošle godine u svijetu uprihodio 16,4 milijarde dolara dok se za 2023. predviđa da će dosegnuti 21,2 milijarde dolara.
Također, zahvaljujući WhatsApp glasovnim porukama. Alexi, Google Homeu i Siri audio kontinuirano raste, a mnogi kažu da će uskoro čak i naručivanje hrane ići preko voice searcha. Tu su naravno i podcasti koji i dalje dobivaju na važnosti zbog povezivanja platformi pa tako jedan podcast možete slušati i gledati na velikom broju platformi i na taj način doći do različitih publika, kaže Palić.
– 81 posto slušatelja podcasta spremno je kupiti proizvod ako im voditelj to sugerira – podaci su studije iz SAD-a koje je iznio Palić te je istaknuo kreativnost i user-generated content kao važnu stavku u marketingu danas.
Spomenuo je Palić i novu društvenu mrežu tvrtke Meta, Threads, koja je ovog tjedna izašla na američko tržište te ju istaknuo kao platformu koju će u budućnosti svi klijenti i sve tvrtke htjeti iskoristiti.
Palićevo predavanje bilo je uvod u panel kojem je fokus umjetna inteligencija, a na kojem su govorili Robert Ćuzela-Piljac, business development manager za Adria regiju tvrtke Horváth, Ana Veir, business direktorica tvrtke C3 Croatia – 01 Content & Technology te Dejan Blatnik, direktor u FrodX Hrvatska.
Da je ChatGPT najveća transformacija u prošlih tisuću godina potvrdila je Ana Veir rekavši da više ‘ne trebamo jahati na konjima, nego idemo brže, uz trkaće aute ovog puta‘, a dala je i primjer alata koje jedan mali startup može koristiti kako bi automatizirali prodaju, ali i generirali sadržaj.
44 posto kompanija već koristi neku vrstu AI based pricinga
Naglasila je da novi alati na tržištu olakšavaju automatizaciju cijelog procesa tako da se oni koji rade u prodaji sada mogu fokusirati na kvalitetniju komunikaciju s klijentima. Ipak, istaknula je da ne treba previše tehnologije gurati u prodaju jer se tada cijeli proces komplicira za krajnjeg kupca nego da treba ići malim koracima i dati tehnologiji vremena.
Blatnik je pak istaknuo da pravilna upotreba ChatGPT-a može automatizirati 60 posto zahtjeva u kontakt centru te je također potvrdio da se agenti mogu fokusirati na kompliciranije probleme.
– Prvo smo (ChatGPT) počeli koristiti zbog radoznalosti, no shvatili smo da nam to može pomoći – rekao je dodajući da su ga već uvrstili u poslovanje jednog klijenta te da se nadaju ovim podacima od 60 posto automatizacije.
Ćuzela-Piljac je pak iznio zanimljive rezultate istraživanja tvrtke Horváth. Naime, cilj istraživanja provedenog u 10 zemalja je bio vidjeti koliko je važno upravljati AI based pricingom kako bi se povećao profit, odnosno shvatiti koliko su kompanije zrele i spremne prihvatiti cjenovno pozicioniranje na temelju umjetne inteligencije.
– AI based pricing je postala stvarnost, to nije više trend – rekao je Ćuzela-Piljac rekavši da 56 posto kompanija prepoznaje moguće financijske efekte, dok se 44 posto još bori sa shvaćanjem što još to može značiti za njih.
– Po istraživanju možemo zaključiti da tvrtke postaju sve svjesnije i da implementirajući ne samo AI based pricing nego i AI općenito mogu i u drugim područjima tvrtke dosegnuti pozitivnije rezultate, optimizirati poslovne procese te poboljšati proces donošenja odluka – rekao je dodajući da AI based pricing, ali i AI općenito generira dodatnu vrijednost za kompanije i da kompanije to sve više prepoznaju.
Ćuzela-Piljac je iznio podatak i da 44 posto kompanija već koristi neku vrstu AI based pricinga u svom poslovanju što pokazuje zapravo da su organizacije prepoznale korist umjetne inteligencije.
– S druge strane taj AI se smatra nekakvom crnom kutijom i postoji određena doza sumnje vezano uz te algoritme, što je i očekivano – tvrdi.
Kao zaključak, Ćuzela-Piljac je naglasio da se ne smije čekati i poručio je da se treba krenuti malim koracima.
– Investirajte u kompanije, gradite resurse koji su vam potrebni i utječite na svoje nadređene – zaključio je.