U svijetu globalizacije i dinamičnih tržišnih promjena, izvoz se ističe kao ključna komponenta za rast i stabilnost svake ekonomije te ima ključnu ulogu u poticanju ekonomskog rasta. Naime, povećanje izvoza najviše doprinosi rastu BDP-a, što posljedično vodi do većih investicija u infrastrukturu, obrazovanje i tehnologiju. Odnosno, kada raste izvoz - svi rastu s njime.
Povećana potražnja za hrvatskim proizvodima na međunarodnom tržištu direktno utječe i na stvaranje novih radnih mjesta. Tvrtke koje se bave izvozom često trebaju proširiti svoje kapacitete i zaposliti dodatnu radnu snagu, što doprinosi smanjenju nezaposlenosti i povećanju životnog standarda, a to dobro znaju najveći hrvatski izvoznici.
Također, sudjelovanje na međunarodnim tržištima potiče hrvatske tvrtke da unapređuju svoje proizvode i usluge kako bi bile konkurentne. To uključuje inovacije, poboljšanje kvalitete i efikasnosti proizvodnih procesa, što dugoročno jača poziciju hrvatskih tvrtki i stvara prostor za širenje i napredak. Upravo kroz izvoz domaće tvrtke imaju priliku surađivati s inozemnim partnerima i usvajati najnovije tehnologije i poslovne modele.
Takve suradnje direktno (i najviše) doprinose modernizaciji i digitalizaciji hrvatskog gospodarstva, što je ključ za održiv i dugoročan razvoj. Brojni poduzetnici smatraju da je upravo sada savršen trenutak za ulazak na nova tržišta, za nove akvizicije, za nabavu nove opreme i proširenje kapaciteta, za zapošljavanje nove radne snage, za pripremu za novi ekonomski polet!
Domaće izvozno orijentirane kompanije, članovi Liderova Kluba izvoznika, sudjelovat će na ovogodišnjoj 11. konferenciji o izvozu pod sloganom ‘Pametni znaju čemu služi izvoz‘ koja će se održati 2. srpnja u Kraševom Auditoriumu u Zagrebu.
Kako bi bolje razumjeli sve gospodarske promjene koje utječu na poslovanje, na konferenciji će nam se pridružiti Goran Šaravanja, glavni ekonomist Hrvatske gospodarske komore (HGK). Šaravanja će tim povodom održati predavanje o izvoznim očekivanjima u kontekstu trendova u globalnoj ekonomiji.
Makroekonomisti predviđaju da će robni izvoz u ovoj godini rasti po stopi od 2,4 posto, a iduće po stopi od 3,7 posto. Trebamo li se doista pomiriti s tako skromnim stopama rasta? U rukama države još je dosta alata s kojima bi nova vlada mogla utjecati na jačanje međunarodne konkurentnosti hrvatskih tvrtki, a time i brži rast robnog izvoza. Koje su preporuke izvoznika novoj vladi na prvom panelu otkrit će Sergio Galošić, predsjednik Uprave Amelicor Grupe, Josip Pavković, član Uprave HBOR-a, Boris Popović, predsjednik Uprave Alarm automatike i Iva Rogović Lekić, predsjednica Uprave Marsh McLennana.
Podravka i Atlantic u ožujku prošle godine dogovorili su suradnju na inozemnim tržištima, konkretno u SAD-u i Austriji. Dvije kompanije uvele su jedinstvenu praksu uzajamne izvozne podrške, koja podrazumijeva da će Atlanticova distribucijska kompanija u Austriji osigurati podršku plasmanu Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, a istodobno će Podravka putem svoje kompanije u SAD-u plasirati Atlanticove proizvode na tržište SAD-a. Cilj je te suradnje maksimirati međusobne sinergije osnaživanjem plasmana proizvoda obiju kompanija i podizanjem prepoznatljivosti njihovih brendova, koristeći se razvijenom poslovnom mrežom i tržišnim pozicijama koje kompanije baštine na tim tržištima. Koliko je i kakve rezultate u prvih godinu dana dala ta suradnja te kakve su se mogućnosti ukazale za unapređenje te suradnje? Na tu će temu izlagati Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.
Osiguranje potraživanja tvrtkama omogućuje jednostavniji i sigurniji nastup na izvoznim tržištima. Informiranost o urednosti poslovanja kupaca i tržišta i podrška likvidnosti poslovanja podrškom u naplati odnosno nadoknadom gubitka kod insolventnih kupaca, samo su neke od mogućnosti i prednosti koje izvoznici ostvaruju tim alatom. O kreditnom osiguranju će izlagati Goran Tolić, voditelj prodaje u Acrediji.
Hrvatska industrija prema produktivnosti zaostaje tridesetak posto za prosjekom Europske unije. Je li uzrok tome tehnološko zaostajanje, neodgovarajuća radna snaga ili pak nešto drugo? Kako se odmaknuti od percepcije da se hrvatski izvoz temelji na izvozu sirovina i poluproizvoda? Koji su najuspješniji primjeri izvoza proizvoda s visokom dodanom vrijednošću? Saznajte na panel raspravi u kojoj sudjeluju Marijana Knežević Tudić, predsjednica Uprave Kraša, Denis Nemčević, predsjednik Uprae Spider grupe, Lidija Škarica, izvršna direktorica strateške nabave u AD Plastiku te Marin Škufca, predsjednik Uprave Liburnia pomorske agencije.
Tvrtke iz sastava Grupe Končar iz poslovnog područja prijenosa i distribucije električne energije maksimalno su iskoristile trend visokog rasta potražnje za elektroenergetskom opremom na europskom tržištu pa Grupa Končar petu uzastopnu godinu bilježi rekordne prodajne rezultate na inozemnim tržištima. Na koji način su došli do rezultata i koji su im planovi za budućnost? Kako je Končar uspješno iskoristio europsku ‘zelenu agendu‘ otkrit će Gordan Kolak, predsjednik Uprave Grupe Končar.
Inozemni kupci i nove mjere EU-a zahtijevaju od dobavljača da svoje proizvode i usluge usklade s ESG principima i brojnim drugim zelenim odredbama. Koliko u tome uspijevaju hrvatski izvoznici? Koje ESG zahtjeve hrvatski izvoznici mogu lako ostvariti, koji su im gotovo neostvarivi? Kako integrirati princip održivog razvoja u izvozne strategije i odgovoriti na sve veće zahtjeve tržišta za održivim proizvodima i praksama a pri tome ostati konkurentan? Tema je to zadnjeg panela konferencije na kojemu će sudjelovati Željko Marić, generalni direktor Ferro-Preisa, Krešimir Paić, direktor i suvlasnik Eccos inženjeringa, Snježana Poljanek, direktorica prodaje i marketinga u DHL Internationalu te Uroš Zajc, direktor poslovnog razvoja (Southern Markets) u Dun & Bradstreetu.
Zanimaju vas ove teme? Osigurajte svoje mjesto na 11. Liderovoj konferenciji o izvozu ‘Pametni znaju čemu služi izvoz‘ koja će se održati 2. srpnja u Kraševom Auditoriumu u Zagrebu. Detaljan program i link za prijavu možete pronaći našoj web stranici.