Konferencije i edukacije
StoryEditor

Perko: Smanjenje kamatnih stopa nije rješenje već amortizer

05. Srpanj 2022.
9. Konferencija o izvozu ‘Pametni znaju čemu služi izvoz‘, Panel 2: Tamara Perkofoto Ratko Mavar

Kad će se zaustaviti inflacija – pitanje je ‘za milijun dolara‘. Najkraće rečeno, u ovom trenutku to nitko ne može pouzdano reći, iako središnje banke širom svijeta traže modele kako inflaciji stati na kraj. No, mnoge promjene odnosa na svjetskom tržištu sugeriraju da će i nakon što rast cijena bude zaustavljen neke znatno povećane cijene ostati takve kakve jesu. Predstoji nam razdoblje u kojem će se većina kalkulacija morati mijenjati. Hoće li pri tom biti važnije zadržati poziciju na tržištu ili dobit kompanije bila je tema panela ‘Izvoz u okolnostima inflacije – što nas očekuje‘.

Boris Popović, iz tvrtke Alarm Automatika, uvodno je rekao kako mu izgleda da hrvatsko gospodarstvo ‘dobro pliva‘.

- Konkurentnost se povećava, izvoz nam raste, kao i produktivnost i investicije. Također, troškovi rastu, ali oni rastu svima. U tom smislu treba pokušati smanjiti opterećenje rada, to će značajno pomoći i bit ćemo još konkurentniji, a pomoći će i prelazak na euro - smatra Popović.

Tamara Perko, predsjednica Uprave HBOR-a, opisala je trenutnu situaciju:

- Idemo iz krize u krizu. Nakon pandemije stigao je rat, a poremećaji koje je stvorila pandemija samo su se produbili početkom agresije. Međutim, izvoz nam raste, a i Vlada svojim mjerama pokušava stabilizirati situaciju - rekla je Perko.

Dodala je kako je stigla kriza u kojoj bankari nisu krivi te da se rast kamatnih stopa čini kao manji problem s obzirom na sve ostale. Za smanjenje kamatnih stopa je rekla kako to nije rješenje već amortizer.

Ante-Janko Bobetko, Hamag Bicro, dao je nekoliko primjera tvrtki kojima su pomogli da izađu na inozemna tržišta. Rekao je kako je ugovoreno više od 400 projekata vrijednih 500 milijuna kuna, a tiču se izvoznih tvrtki.

Srebrenka Saks, iz DHL Internationala, rekla je kako je poslovanje zadnjih godina izazovno te da je i kargo avionski promet kao i putnički još uvijek osjećaju posljedice Covida-19.

- Kargo promet je limitiran, ali mi investiramo u vlastitu flotu kako bi se osigurali od vanjskih utjecaja - rekla je Saks i dodala kako je DHL od početka pandemije povećao svoju flotu te da se tvrtka okreće novim izvorima održivosti, prije svega održivom zračnom gorivu kao i električnim avionima koji bi se mogli koristiti za kraće dostavne letove.

Popović se osvrnuo na konkurentsku prednost koju imaju nad ostalim poduzećima što mogu zahvaliti pravom tajmingu koji se odrazio na punjenje skladišta ali po prošlogodišnjim cijenama.

- Zahvaljujući dobrom planiranju, sada smo za više od 50 posto veći od idućeg najvećeg i po prihodima i po profitabilnosti - dodao je Popović.

Perko je zaključila kako je HBOR preuzeo tert krize na svoja ramena i da su danas sve više tražena obrtna sredstva koja jako rastu pa sada što se HBOR-a tiče, ona zauzimaju 50 posto kredita dok su 50 posto krediti za investicije.

22. studeni 2024 09:31