Konferencije i edukacije
StoryEditor

Pet trendova u digitalnom marketingu u 2023. koje ne smijete propustiti ako želite doći do rezultata

17. Siječanj 2023.

Piše: Marijan Palić

Došla nam je 2023. koja sa sobom nosi mnoštvo zanimljivih trendova u digitalnom marketingu. Vjerojatno ste svjesni činjenice da je nešto što je popularno u ovom trenutku, već sutra (čitaj, do kraja sljedećeg mjeseca) možda nebitno.

Kako biste se što bolje pripremili za nadolazeće trendove donosimo ih u nastavku.

O nekim od njih svakako će biti govora i na Liderovoj edukaciji Marketing u praksi koja će vam pomoći da dođete do ostvarenja svojih ciljeva u 2023. godini uz mala ulaganja. Edukacija će se održati od 8. do 10. veljače.

1. User-Generated Content (sadržaj generiran od strane korisnika)

Kako nagovoriti ljude koji posjećuju vašu web stranicu ili vas prate na društvenim mrežama da kupe proizvod ili uslugu? Naravno, možete svoju stranicu ili društvene mreže “ukrasiti” mnoštvom kvalitetnih fotografija uz odličan opisni tekst, možete navesti sve moguće prednosti i pogodnosti za vaše kupce… ali to danas više nije dovoljno.

Upravo tu “uskače” UGC, tj. sadržaj koji generiraju korisnici. Neki od primjera tavkvog sadržaja su:

  • Video izjave u kojima korisnici dijele iskustva o proizvodu ili usluzi
  • Osvrt napisan na Googleu, Facebooku, TripAdvisoru…
  • Video sadržaji “unboxinga” proizvoda
  • Objave na društvenim mrežama u kojima korisnici objavljuju kako uživaju u korištenju proizvoda ili usluge…

Korisnike možete tražiti da ostave pisani osvrt ili video snimku i za to im dati određeni popust. Vaši će potencijalni kupci više vjerovati ovako generiranom sadržaju, nego sadržaju koji objavite vi, ma kako god on na prvu bio savršen.

2. AI i ChatGPT

Vjerojatno ste u posljednje vrijeme čitali puno toga o ChatGPT-u, pa čak i u najnovijem broju Lidera jedna od glavnih tema upravo je ChatGPT.

Kako vam on može pomoći? Vrlo jednostavno. Uz pomoć ChatGTP-a možete istražiti teme o kojima ćete pisati, možete ga pitati da vam napiše članke koji uključuje određene ključne riječi koje su važne za vaš SEO, možete mu reći da vam napiše status za Facebook, Instagram, LinkedIn…

Praktički uz sebe imate asistenta koji jako puno toga zna i s kojim možete probiti granice i posložiti stvari na drugoj razini. Npr. možete pitati ChatGPT da vam istraži određenu temu o kojoj bi pisali, uz određene ključne riječi, a onda vi možete na temelju toga posložiti svoj blog uz dodatke koje ste primjenjivali iz prakse, izjave sudionika itd.

3. Kratki edukacijski video sadržaji

Pretpostavimo da ste vi trenutno autoritet na svom području, najbolji način da to znanje prezentirate je kroz seriju kratkih video sadržaja kojima će cilj biti dijeljenje znanja. Mnogi griješe u ovom slučaju jer najčešće objavljuju sadržaj koji je više reklama nego što je nešto korisno što danas na društvenim mrežama više ne prolazi.

Na platformama kao što su Instagram, TikTok i Snapchat u posljednje vrijeme dominiraju kratki i dinamični video sadržaji, koji su prije svega edukativni.

4. Brze reakcije i bolja korisnička usluga

Nitko od nas nema vremena na bacanje. Sve što obavljamo želimo da je gotovo u vrlo kratkom roku. Isto se odnosi i na vaše potencijalne kupce. Ljudi ne vole ispunjavati obrasce i onda čekati dan-dva da im odgovorite, žele brzu interakciju.

Upravo zbog toga, ova će točka biti važnija nego ikada. Mnogi su već dodali chat botove na svoje web stranice što im omogućuje brzu interakciju s kupcima a može povećati i same konverzije.

Ovo možda na prvu nema veze s digitalnim marketingom, ali ni jedna kampanja ne može biti uspješna u slučaju da kupac nema brzu i pravovremenu povratnu informaciju.

Uz to, postoje i opcije u kojima korisnicima odmah možete ponuditi da odaberu pitanje i odgovor na samoj platformi koju koristite (chat npr.) što također rezultira uštedom vremena.

5. Uklanjanje kolačića treće strane

Što su kolačići? To su zapravo podaci koji se skupljaju preko web preglednika i stranica, a govore o navikama korisnika. Koriste se desetak godina, a često su bili primarni način ciljanja korisnika na internetu.

“Third-party” kolačići su, napravljeni od treće strane, najčešće se radi o oglasnim platformama, društvenim mrežama itd. Oni vas prate, prate vaše aktivnosti i prikupljaju analitičke podatke. Upravo ti podaci omogućavaju i precizno oglašavanje, a ukidanje ove funkcionalnosti svakako će dovesti do promjena.

To će promijeniti i način funkcioniranja digitalnog oglašavanja, sigurno će otvoriti i neke nove kanale i mogućnosti o kojima se do sada nije razmišljalo, a svakako će za cilj imati privlačenje novih korisnika i prikupljanje njihovih podatka.

Nadam se da će vam ovi savjeti pomoći kako biste unaprijedili svoju online prisutnost, a svima koji žele znati više, predlažem da se upišu na edukaciju Marketing u praksi gdje s kolegama Matom Rajićem i Grgom Marićem pokazujem praktične primjere koje u svom poslovanju možete primijeniti već sutra.

23. studeni 2024 09:07