Novi alat tehničke pomoći koji je Europska komisija osmislila kako bi pomogla gradovima u pripremi EU projekata najavio je na 11. Susretu gradonačelnika i poduzetnika 48 sati Julije Domac, ravnatelj Regionalne agencije Sjeverozapadne Hrvatske (REGEA).
Gradovi će u okviru inicijative EU City Facility koja starta 1. ožujka 2020. godine za pripremu projekata odnosno razvoj investicijskih koncepata moći dobiti do 60 tisuća eura tehničke pomoći. Domac očekuje da će prvi natječaji biti raspisani tijekom godine i da će se ostvariti 10 do 12 projekata.
Najavio je i program H2020 kojim će se također od ožujka iduće godine financirati tehnička pomoć investicijskih projekata vrijednih između sedam i 50 milijuna eura kao i program Elena namijenjen financiranju tehničke pomoći za pripremu ulaganja u projekte zelene energije, čistoga transporta i energetske učinkovitosti vrijedne više od 30 milijuna eura.
Novi mehanizmi predstavljeni su na panelu uoči okruglog stola na temu razvoja i brendiranja hrvatskih održivih gradova na kojem je gradonačelnik Jastrebarskog Zvonimir Novosel otvorio pitanje financiranja projekata gradova kreditima HBOR-a, skupljih od onih komercijalnih banaka.
Gordan Kuvek, direktor HBOR-ovog sektora kreditiranja odgovorio je da je konjuktura na tržištu trenutno takva da komercijalne banke mogu plasirati povoljnije kredite i ustvrdio da bi HBOR-ove kredite država, kada bi bila ekonomski snažnija, mogla učiniti itekako povoljnijima subvencionirajući HBOR-ovu kamatu. Novosel mu je na to replicirao kako bi se moglo možda razmisliti da se poticaji kroz sustav subvencija zamijene poticajima kroz sustav poreznog rasterećenja.
Na okruglom stolu kojim je moderirala Ivana Belić iz Regeae sudjelovali su još gradonačelnik Zaprešića Željko Turk i Sandra Horvat s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, dok je na panelu Zoran Kordić, predsjednik Zelene energetske zadruge, predstavio održive projekte koje provode u suradnji s građanima i Gradom Križevcima, a Božo Skoko sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti video vezom iz Zagreba govorio o brendiranju uspješnih gradova.