U nastavku 14. konferencije o nabavi u organizaciji Lidera i Hrvatske udruge nabavne djelatnosti govorilo se o digitalizaciji i koliko može unaprijediti procese nabave.
Renee Ahel, stručnjak za obradu podataka i umjetnu inteligenciju tvrtke Cirtuo, odbacio je česta medijska nagađanja prema kojima će nas računala zamijeniti na postojećim poslovima.
- Umjetna inteligencija neće zamijeniti ljudsku vrstu ili se pobuniti protiv nas. Neće nam ni uzeti poslove, već nas samo osloboditi obavljanja dosadnih, repetitivnih zadataka, istaknuo je Ahel i dodao kako čovjek i dalje ima presudnu ulogu pošto računala ne mogu raditi autonomno.
Potom se osvrnuo i na mogućnosti koje umjetna inteligencija i strojno učenje pružaju samoj nabavi, što je ilustrirao primjerom ručne klasifikacije artikala i one u kojoj to obavlja računalni klasifikator. Podaci pokazuju kako taj klasifikator dobro odradi posao u više od 90 posto slučajeva, a ima i sposobnost učenja, što znači da računalo samo uči pravila i prilagođava se kako se stvari mijenjaju.
Uz to nam omogućuje da napravimo 'check listu' i 'dijagnosticiramo' situaciju te nam predlaže strateške opcije i pomaže pri definiranju budućih poslovnih strategija.
Luboš Libiak, direktor nabave u Mall Grupi, svoje je predavanje otvorio predstavljanjem grupacije u kojoj radi i koja je prisutna u šest zemalja, uz više od 2000 zaposlenih i prihodima većim od 700 milijuna eura godišnje.
Kada se zaposlio u Mall Grupi, vrlo brzo je došao do nekih spoznaja koje je ovom prilikom i podijelio s okupljenima. Između ostalog, naglasio je Libiak, shvatio je kako je važno baviti se dionicima i biti realističan prilikom rasprava s nadređenima. Potrebno je i okupiti učinkovit tim, kao i odabrati pravu tehnologiju.
- Nemojte se ograničiti samo na postojeća softverska rješenja, već napravite vlastita, kazao je Libiak koji je u Mall Grupi kreirao digitalnu radnu ploču kojom komuniciraju s drugim odjelima kao što su prodaja i marketing.
Menadžer za nabavu u Danfossu Michal Szlezak predstavio je digitalizaciju nabavnih procesa u praksi. Iz njegovog iskustva, prvi korak je dizajnirati proces koji je srce bilo kojeg projekta, nakon čega je potrebno izabrati alate koji podupiru taj proces. To će u 95 posto slučajeva dovesti do zadovoljnih krajnjih korisnika, odnosno kupaca koji se vraćaju.
Razliku između neautomatiziranog procesa nabave i onoga koji odrađuju računala usporedio je s 'pit stopom' Formule 1 1981. godine, koji je trajao nekoliko minuta, i današnjim, kada se bolid vraća na stazu za par sekundi.