Prvi dan trodnevne konferencije Best Stay 2019. u opatijskom Amadria Parku obilježila je tema kako tehnologije mijenjaju lice turizma. Na prvom panelu raspravljalo se o svim promjenama koje tehnologije donose turizmu. U prvom redu, one olakšavaju gostima komunikaciju, a svi su se panelisti složili kako su brzi internet i wifi osnovne pretpostavke bez kojih se više u tom sektoru jednostavno ne može.
- Jednom kad je komunikacija pojednostavljena i dostupna mobitelom gosti lakše dobiju uslugu koju žele jer im pritom ne smeta osobna sramežljivost ili slabije znanje jezika. U našim hotelima gosti komuniciraju s recepcijom preko WhatsAppa - rekao je Marco Gilardi iz talijanske NH Hotel Grupe.
Na istom je tragu i njegov francuski kolega Jean-François Fontaine-Boullé iz Cambium Networksa koji također smatra da gostima treba pomoću tehnologije dati alternativni način komuniciranja jer srž hotelijerskog posla nalazi se u povezivanju ljudi.
- Uz tehnologiju nam je lakše približiti se očekivanjima gostiju - komentirao je.
Nova tehnologija izvrstan je marketing za hotel, pozdravila je implementacije tehnoloških inovacija u sektoru Tihana Baždar Gašljević, direktorica marketinga Marriott Hotela. No, s njima ipak treba postupati pažljivo jer ne prihvaćaju te novotarije svi gosti s jednakim žarom.
- Robot, chatbot ili aplikacija za check-in je odličan PR za nas. Naši gosti su jako zadovoljni što imamo dodatne tehnološke usluge, ali oni obožavaju i personalizirani pristup, osobito stariji gosti vole izravan kontakt s osobljem. Mlađi gosti su skloniji koristiti tehnologiju nego razgovarati s recepcionerima. Događa se da takvi gosti tipkaju u lobiju recenzije umjesto da kažu osobno recepcionerima što ih muči. Treba biti pažljiv u kojim se segmentima koristi tehnolgija - zaključila je.
Dino Kovačević iz Samsunga Hrvatska istaknuo je da pri dolasku u hotel želi da tehnologija na njega ima wow učinak što će svakako željeti i nove generacije. Najavio je i da Samsung priprema nešto čime će doprinijeti tome, ali zasad nije otkrio ništa više.
Direktor optimizacije prihoda hotela za Centralnu i Istočnu Europu u Preferred hotelima i resortima Raimund Notz održao poučno predavanje kako optimalno iskombinirati tradicionalne i tehnološke prodajne alate za povećanje broja rezervacija.
Turoperateri složili su se da će iduća godina biti veoma nalik ovoj.
- U Hrvatskoj možemo očekivati iste rezultate kao ove godine. Ništa se veliko neće dogoditi iduće godine. Između veljače i ožujka podići će se panika da je buking nizak, a onda ide famozna rečenica da buking ove godine kasni. Kad dođe sezona, emitirat će se snimke s Lučkog na kojima je velika kolona turista i bit će opet sve isto - kazao je Kristian Šustar, direktor razvoja u Unilineu.
Andrej Kačič, izvršni direktor slovenskog Collegium Modial Travela, koji bi prema predbilježbama trebao ipak zabilježiti deset posto rasta, upozorio je na hrvatsku pogrešku koju gosti nemilosrdno kažnjavaju, a to je poskupljenje bez podizanja kvalitete usluge. Upravo to su učinili u Katarina lineu, ponudili su turistima visokokvalitetnu uslugu i s njihovih brodova više se ne čuju talijanski i njemački, sada ih pune Kanađani, Australci, Novozelanđani, ispričao je Goran Biljaković, direktor prodaje u Kristina lineu.
Viljam Kvalić, direktor slovenskog Happy Toursa, pohvalio je još jednu promjenu. Svake godine raste interes za Hrvatskom. Zadnjih pet godina prestali su prikazivati Hrvatsku kao jeftinu jugoistočnu državu. Ipak i on je prstom uperio u bolnu točku hrvatskog turizma.
- Jedna od pozitivnih stvari koje je Hrvatska napravila je pozivanje holivudskih producenata koji su donijeli puno pažnje Dubrovniku, ali nikako da se zapitate može li taj grad podnijeti dodatne turiste. Na prospektima se ne vidi gužva. Neki klijenti su razočarani kad dođu tamo jer ne vide Mediteran kakav je nekad bio - rekao je Kvalić.
Na kraju su dodjeljene i Best Stay nagrade za najbolji hotel i najboljeg dobavljača u 2019. Predsjednik Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Split Joze Tomaš proglasio je pobjednike: Maistrin Grand Park Hotel Rovinj te Cambium Networks.
Tehnologija nije sve, nešto je ipak i u glavi.
- Pametna industrija, pametni gradovi, pametni turizam trebaju pametne ljude - kazao je današnji voditelj i moderator konferencije Boris Krstanović. Te riječi direktora riječkoga Multilinka bile bi možda i najbolji zaključak prvog dana konferencije Best Stay.