Kripto
StoryEditor

5 ključeva uspjeha blockchain startupova u industriji u kojoj je stopa neuspješnosti do 90 posto

01. Veljača 2023.

Prema Deloitteovom izvješću iz 2017. godine, manje od 10 posto svih blockchain startupa uspijeva, a prosječni životni vijek blockchain projekta je oko godinu dana. Pokretanje nove tvrtke, bilo u kripto industriji ili ne, uvijek je bilo izazovno. Stopa neuspjeha svih startupa je 75 posto, unutar blockchain industrije može ići iznad 90 posto.

Okrutna stvarnost blockchain startupa i njihovog kratkog životnog vijeka jest u tome da većina ne slijedi neka ključna načela i uspješnu formulu za pokretanje.

Stari recept koji slijedi većina poduzetnika postoji već desetljećima, a slijedi ravnu i jednostavnu strukturu briljantne ideje, pisanja poslovnog plana, privlačenje investitora, formiranje tima, lansiranje proizvoda i (vrlo) naporan rad na njegovoj prodaji.

Međutim, startupi zahtijevaju drugačiji pristup. Čak i ako imaju novca, pravi tim na mjestu, izvrstan proizvod i puku odlučnost, a to je, prema ‘Lean startup‘ konceptu Erica Riesa, izvršenje.

5 ključeva uspjeha blockchain startupova

Blockchain je nova tehnologija u usporedbi s većinom sustava, stoga je teško predvidjeti kamo ide.

Tržište još uvijek sazrijeva, a mnoga od tih poduzeća propadaju zbog nedostatka novca ili infrastrukture. Blockchain scena zahtijeva specifičan pristup: iskustvo, stručnost u industriji, jasnu viziju i pravi način razmišljanja. 

Jasna vizija

Prostor kriptovaluta prosječnom oku može izgledati kao get rich quick shema. Dakle, mnogi neiskusni ‘pothvatnici‘ samo će pokušati izvući što više novca bez konkretne ideje ili proizvoda. Izgradnja blockchain proizvoda ne bi se trebala oslanjati samo na sjajnu ideju, osnivači bi trebali točno znati što žele razviti i za koga. 

Jasna vizija proizvoda i minimalno održiv proizvod (MVP) su odskočna daska za uspjeh. Javnosti predstavlja svrhu takvog proizvoda, a MVP testira prihvaćanje tržišta.

Proizvod bi trebao riješiti stvarni problem

Sam web3 je novi koncept i još uvijek je u fazi ranog usvajanja, a veliki postotak stanovništva nema pojma o samom njegovom postojanju. To znači da još uvijek postoje neistražene vode za istraživanje i razumijevanje želja i potreba tržišta.

Pomama oko kripta i blockchaina uzrokovala je da mnogi poduzetnici postanu gladni profita, a ne da znaju rješava li njihovo blockchain rješenje stvarni problem.

Ako je rješenje problema nepoznato ili ih nema, vjerojatnost neuspjeha je velika zbog nedostatka usvajanja tržišta. Drugim riječima, čak i ako je sustav ili sučelje proizvoda prilagođeno korisniku i izgleda nevjerojatno dobro, neće biti uspješno ako ne riješi pravi problem i ne dobiva potvrdu na tržištu od strane stvarnih kupaca.

Neki uspješni slučajevi nalaze se u različitim područjima, uključujući zdravstvenu industriju. Važan slučaj upotrebe blockchaina je upravljanje farmaceutskim lancem opskrbe. Prema Interpolu, krivotvoreni lijekovi koštaju milijun života godišnje.

DHL i Accenture stvorili su pilot projekt temeljen na blockchainu s čvorovima (nodes) u šest geografskih područja za praćenje lijekova u cijelom lancu opskrbe i smanjenje krivotvorenih lijekova na tržištu.

S druge strane, startupi koji su isključivo trčali za novcem i hypeom ugasili su se. Jedan od primjera je 37 coins, pružatelj bitcoin novčanika sa sjedištem u Kaliforniji. Tvrtka nije uspjela isporučiti proizvod koji bi omogućio bitcoin transakcije izvan SAD-a.  

- Unatoč najboljim namjerama, nismo uspjeli  isporučiti kvalitetan proizvod koji je pokazao prikladnost tržišta proizvoda. Također smo otkrili da je dostava SMS poruka između različitih operatera u zemljama izvan SAD-a nepouzdana - tvrtka je podijelila na svom blogu.

Dobro strukturiran tim

Sada, ako ste testirali svoj proizvod na tržištu i rezultati su bili dobri, sljedeći korak je da uz sebe dovedete prave ljude. Struktura tima može unaprijediti ili prekinuti vaše poslovanje.

Broj stručnjaka i iskusnih profesionalaca u blockchainu relativno je mali, procjenjuje se da u svijetu postoji 105 tisuća blockchain programera. Tako mali broj ovih profesionalaca čini sastavljanje snažnog tima još težim.

Osim toga, ključno je imati sve uloge dobro strukturirane i definirane, inače može odgoditi lansiranje projekta ili proizvoda. A slobodno vrijeme je nešto što većina startupa nema.

Osim programera, izazovno je pronaći stručnjake iz različitih područja specijaliziranih za blockchain i kripto, poput prodavača i dizajnera. Jedno od rješenja je zapošljavanje visokokvalitetnih stručnjaka koji su spremni učiti i trenirati za rad u industriji.

Tržišno obrazovanje

Upumpavanje gotovine i čekanje na dobit tradicionalni je ‘hands-off‘ pristup većine venture capital (VC) tvrtki. Stvar je, međutim, u tome što ne funkcionira baš najbolje u blockchain scenariju. Ono što tržištu, investitorima i tvrtkama treba je odgovarajuće obrazovanje.

Industrija je još uvijek u ranoj fazi, tako da većina mladih poduzetnika nema iskustva i vještina. Smjernice i obrazovanje, posebno u web3 i blockchain industriji, mogli bi napraviti razliku i pomoći im da ih vode prema uspjehu.

Vrijeme

Stabilna poslovna i statička okruženja obično ne postoje za startupe, uglavnom u nestabilnim industrijama poput kripta. Predugo planiranje i čekanje na puštanje proizvoda igra je s vrlo visokim ulozima.

Minimalni održivi proizvod (MVP) ima suprotan ciklus od tradicionalnog razvoja proizvoda. Prvo testira moguće potrebe kupaca i predlaže rješenje za njih. Ako ima dovoljno prihvaćanja na tržištu, usavršava se proizvod za prodaju, koristeći dokazanu hipotezu.

22. studeni 2024 23:41