Oglašavanje financijskih prevara nije samo hrvatski, nego globalni problem koji zahvaća cijeli svijet, izjavila je Mia Biberović, glavna urednica Netokracije, tijekom jučer održane fintech konferencije Money Motion. Velike medijske kuće poput New York Timesa, BBC-a i CNN-a također se suočavaju s problemom oglašavanja prevara.
Od mnogih zanimljivih tema i rasprava na Money Motion konferenciji mjesto se pronašlo i za kripto prevare. Na panelu pod nazivom How to stop crypto scams, fokus je bio na oglašavanju prevara ne samo povezanih sa kriptom, već i onih na tradicionalnom tržištu kapitala.
Vlaho Hrdalo, predsjednik Udruge za blockchain i kriptovalute, postavio je pitanje Anji Tkalčević, analitičarki Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga (HANFA), kako će europski regulatorni okvir za kriptoimovinu (MiCA), utjecati na ulogu hrvatskog regulatora u kripto industriji. MiCA je već neko vrijeme u procesu izrade, odgovorila je Tkalčević, te dodala da je HANFA spremna te uključena u razvoj i provedbu. Nadodala je kako je svjesna da, kada se priča o regulaciji kripta, rasprava je uvijek prisutna, no da regulacija nije loša iz perspektive zaštite krajnjeg potrošača. Smatra da će regulacija kripto industrije jednom kada se provede donijeti veću razinu transparentnosti.
Financijski kriminal vrlo je lukrativno područje, složili su se Roland Vizler, stručnjak za kibernetičku sigurnost u Ministarstvu unutarnjih poslova i Thomas Dougherty, odvjetnik ICHIP-a za CEE u Ministarstvu pravosuđa SAD-a. U velikoj većini slučajeva radi se o izuzetno sposobnim i pametnim pojedincima koji da su uložili pola truda u legitimne svrhe koliko su u kreiranje prevare, napravili bi značajne promjene u svojim područjima interesa. Međutim, prihodi i relativna brzina zarađivanja legitimnih zanimanja ne mogu se mjeriti s nemoralnim zanatom. Radi se o milijunskim iznosima koji prevaranti uspiju izvući iz needuciranih ljudi.
Vizler je rekao da policijska služba ima vrlo težak zadatak u provođenju zakona i izdavanju upozorenja internetskim oglašivačima, jer je opseg jednostavno prevelik. Biberović je na početku panela spomenula podatak o 20 milijardi zahtjeva za oglašavanje na mjesečnoj razini, čak i na malom tržištu poput Hrvatske.
Kako bi se efektivno spriječio kriminal na internetu potrebna je kooperacija svih odgovornih agencija i regulatornih institucija s pružateljima usluga i proizvoda, zaključak je Doughertyja i Vizlera.
Zanimljiv prijedlog dala je i Biberović, predloživši kako je mali, ali početni korak dodavanje mogućnosti prijave oglasa na medijskim web stranicama, kao što to nude Facebook i ostale velike tehnološke kompanije.