Reddit, sveti virtualni prostor za geekove, tračere i tragače za odgovorima na doslovno bilo koje pitanje o različitim nišnim interesima i hobijima, postao je dom gaming-zajednice koja, otkako je pandemije, postaje sve veća. Tim je riječima magazin The Drum uveo čitatelje u priču o ključnim trendovima u industriji videoigara prema platformi koja je ove godine zabilježila 34-postotni porast aktivnosti korisnika u kategoriji videoigara u usporedbi s istim lanjskim razdobljem. Ta kategorija zasad ima 172 milijuna mjesečnih posjetitelja i više od tri milijarde mjesečnih pregleda.
Posebno je zanimljivo što ti korisnici rijetko samo čitaju sadržaj na Redditu; oni ga i kreiraju i vrijedno sudjeluju u razgovorima, bilo da je riječ o tehničkim pitanjima, igricama bilo o budućnosti cijele industrije. Zbog veličine, ali i broja aktivnosti u toj kategoriji, platforma Reddit zna koje su želje i potrebe pasioniranih igrača i fanova te navodi da će industriju u bližoj budućnosti oblikovati četiri nova trenda.
Golemi virtualni svemir
Prvi je, prenosi The Drum, metasvemir ili metauniverzum (engl. metaverse). Koncept metasvemira nije novost: termin potječe iz znanstvenofantastičnog romana 'Snow Crash' autora Neala Stephensona i u popularnoj kulturi upotrebljava se za opis virtualnog svijeta u kojem korisnici mogu 'živjeti' u stvarnom vremenu. U gaming-industriji pak metasvemir označava mjesto koje, kao što je izjavio Will Cady, globalni direktor Redditove kreativne strateške agencije Karmalab, ujedinjuje sve univerzume videoigara u jednome virtualnome prostoru.
Velike kompanije poput Epic Gamesa postale su ključni pokretači ideje stvaranja toga golemog virtualnog svemira za gejmere. Epic Games čak je organizirao virtualne koncerte za igrače 'Fortnitea', kojih je, procjenjuje se, više od 350 milijuna diljem svijeta. Taj je potez pokazao ulagačima da igrice (a i metasvemir) mogu privući stotine milijuna korisnika koji traže nov način zabave. Osim toga, taj paralelni metasvemir izvrsna je prilika za brendove i slavne osobe koje sa svojim fanovima i potrošačima mogu stupiti u interakciju u stvarnom vremenu u virtualnom prostoru. Zahvaljujući uspjehu, uvjetno rečeno, tih metasvemirskih eksperimenata Epic Games prikupio je milijardu dolara od investitora i dodatnih 200 milijuna dolara ulaganja od kompanije Sony.
Žal za prošlim
No gejmere ne zanimaju samo posljednje tehnološke inovacije poput metasvemira. Oni su željni i starih stvari jer, kako piše The Drum, trend nostalgije vratio se i u tu industriju. Korisnike, naime, zanimaju i starinski formati, bilo da je riječ o vintage časopisima ili starim stripovima. Kako su zapazili na Redditu, sve se češće spominju i neke starije igrice, primjerice 'Nintendo Teenage Mutant Ninja Turtle', a raste i zajednica fanova old-school igara kao što je 'RuneScape' koji razgovaraju o stilu tih igrica, iskustvu igranja te pobuđuju interes mlađih naraštaja za igrice koje su se nekad pasionirano igrale.
Raste interes i za videoigre koje imaju jednostavniju strukturu (za razliku od kompleksnoga građenja svjetova u onima poput 'Fortnitea'). Tijekom pandemije takve su, jednostavne igre postale popularnije jer su dostupne, zabavne i ne traže velik angažman, a opet omogućavaju gejmerima da budu u interakciji s drugim igračima. U svibnju ove godine obilježava se dvadeseti rođendan konzole 'Nintendo GameCube', ali i igrice 'Super Smash Bros. Melee', koji su predstavljeni 2001. na najvećem svjetskom sajmu videoigara 'E3'. Danas nostalgični igrači željni jednostavnih old-school igara s nestrpljenjem čekaju ovogodišnje sajamsko izdanje jer se nadaju da će biti lansirani novi likovi 'Smash Brosa' i nova verzija konzole 'Nintendo GameCube'.
Ekipa koja stoji iza platforme Reddit primijetila je i rast e-sporta (natjecateljsko igranje videoigara). Sredinom svibnja zabilježila je 182-postotni porast broja jedinstvenih posjetitelja na Subreddit r/Esportsu, i to nakon što je objavljen članak da je slavni gejmer Ninja svojedobno u jednome mjesecu zaradio pet milijuna dolara na 'Fortniteu'. U Redditu tvrde da su mnogi izražavali skepsu prema trendu e-sporta, ali podaci pokazuju da je riječ o segmentu industrije videoigara koja još nije ni blizu vrhunca.
Posljednjih pet godina sve više igrača okušava se i u natjecanjima u e-sportu te su se mnogima od njih iz običnog hobija pretvorila u unosnu karijeru. Profesionalni soloigrači i/ili timovi fanovima e-sporta serviraju potpuno jednaku razinu zabave i uzbuđenja kao i konvencionalna sportska natjecanja uživo.
Drugim riječima, drama, rekordi, ali i sponzorski ugovori, postali su sastavni dio e-sporta. Kako su objasnili u Redditu, e-sport postaje interesantan i onima koji uopće nisu gejmeri, ali cijene i prate korisnike s tim neobičnim talentom i vještinom za 'rasturanje' protivnika u videoigricama. Brendovi također mogu imati koristi od rasta tržišta e-sporta, bilo pozicioniranjem brendova u igrice ili klasičnim sponzorskim ugovorima.
Njezino vrijeme tek dolazi
Kao posljednji, četvrti trend Reddit navodi poznatu tehnologiju virtualne stvarnosti (VR). O VR-u je bilo spomena i prijašnjih godina, ali nikako da taj, kako su ga zvali, vrući trend zaista zaigra u gaming-industriji. No prema podacima kojima raspolaže Reddit, tehnologija, jednostavno, još nije dosegnula svoj puni potencijal – njezino vrijeme tek dolazi.
Naime, kad je potkraj prošle godina lansirana nova verzija VR naočala Oculus Quest 2, gaming-zajednica na Redditu gotovo je poludjela od sreće: posjeti Subreddit r/OculusQuestu narasli su za 951 posto. Od tada pa do danas interes za temu VR-a relativno je stalan, za što je, među ostalim, 'kriva' pandemija s obzirom na to da su korisnici odlučili kupiti VR tehnologiju jer im omogućava bijeg iz domova u neku drugu, virtualnu stvarnost.
Za sve one oglašivače koji još dvoje o ulaganju u gaming-industriju jer 'igrice igraju tamo neki čudaci i geekovi', evo malo podataka: ukupna vrijednost tog tržišta lani je procijenjena na 162 milijarde dolara, a u idućih pet godina trebala bi premašiti nevjerojatnih 300 milijardi dolara. Igrice danas igra oko dvije milijarde korisnika, a do 2025. taj će se broj povećati na 2,5 milijardi.
Gaming-industrija trenutačno je jedna od onih koje najbrže rastu u svijetu i, što je najzanimljivije, privlači sve više korisnika iz različitih dobnih skupina (igrice ne igraju samo mladi štreberi). Nema sumnje, gejmere valja držati pod budnim okom.