Sinoćnja dodjela filmskih nagrada Oscar po mnogočemu je bila jedinstvena i neponovljiva. Za početak, održala se u travnju umjesto u veljači i to ne u Dolby Thetreu već losanđeleskom kolodvoru Union Station. Za razliku od pretpandemijskih dodjela, crveni tepih (kao i broj uzvanika) bio je znatno siromašniji i u skladu s epidemiološkim mjerama te su predstavljene i brojne scenarističke novotarije poput emitiranja unaprijed snimljenih pjesama nominiranih za Oscara.
Optimisti će kazati da je ovogodišnja dodjela bila skrojena za punokrvne filmoljupce - umjesto glamura, u fokusu su bila umjetnička ostvarenja, dok će se realisti složiti da je bilo riječ o jednoj neobičnoj, pomalo skromnoj i dosadnjikavoj ceremoniji koja nije ni sjena pretpandemijskih dodjela. Također, izgledno je da će ova dodjela oboriti još jedan (loš) rekord - iako do pisanja ovog članka nisu bili dostupni podaci o gledanosti, mediji su predviđali da će ovogodišnji Oscari pratiti trend glamuroznih dodjela poput Grammyija ili Golden Globesa kojima je značajno pala gledanost ovogodišnjih ceremonija. No, unatoč slabim prognozama i na radost ABC, televizijske kuće koja je prenosila dodjelu, reklamne minute su u potpunosti rasprodane.
Unosan biznis
Kako je prošlog tjedna prenio CNBC, ABC je zaključio prodaju oglasnog prostora tijekom prijenosa te se nada sličnim prihodima kao i prošle godine. Lani su, naime, blagajnu podebljali za 129 milijuna dolara oglašivačkog novca, a 30 sekundi medijskog prostora prodavali za 2,15 milijuna dolara (više za 9 posto u odnosu na 2019.). Ove su godine cijenu spustili na dva milijuna i prodali svaku sekundu. Unatoč tome što su 'rejtinzi' padali i u pretpandemijskim godinama (lani je pao za čak 20 posto na 23,6 milijuna gledatelja), dodjela nagrada Oscar je ABC-ju najunosniji program u godini.
To očito misle i oglašivači koji i dalje vide golemu korist od reklamiranja svojih proizvoda i usluga tijekom prijenosa (još uvijek) najglamuroznije dodjele filmskih nagrada. Tako su, primjerice, Verizon i Expedia lansirali nove kampanje, dok je General Motors Oscare iskoristio da publici predstavi svoje novo vozilo Lyriq. Njima su se pridružili i Google, Rolex, Airbnb, Apple, P&G, Panera, Subway i mnogi drugi.
Magazin Forbes je nedavno iznio još nekoliko zanimljivih brojki u vezi Oscara čime potvrđuje da je taj događaj, pandemiji unatoč, u umjetničkom, ali i poslovnom smislu jedna od najplodnijih zlatnih koka mnogih industrija. Naime, Los Angeles od Oscara dobiva ekonomski, godišnji 'boost' od 130 milijuna dolara, dok se trošak organizacije ovogodišnje ceremonije procjenjuje na 40 milijuna dolara. Nevjerojatnih 10 milijuna dolara prosječna je vrijednost 'looka' ženske zvijezde s A-liste koja će prošetati oskarovskim tepihom, dok će sudionice iz 'nižih' liga potrošiti (one ili njihovi sponzori) između 1,5 milijuna i 250 tisuća dolara. Prosječna vrijednost 'goodie baga', sponzorskih poklona za sudionike, je 225 tisuća dolara, a najskuplji poklon dosad bilo je 12-dnevno cruising putovanje na brodu Scenic Eclipse koje je vrijedilo 78 tisuća dolara. Pobjednički film pak može očekivati da će zaraditi ekstra devet milijuna dolara, a svaki će pobjednik kući otići s pozlaćenim kipićem koji vrijedi 400 dolara.