Fast-fashion div Zara, u vlasništvu Inditexa, objavio je poslovne rezultate te potvrdio da je, ne samo pobijedio koronakrizu, već i pretekao svog glavnog rivala švedski H&M u utrci za pred-pandemijske prihode. Prihodi Zare rastu već drugi kvartal zaredom što dokazuje da je popuštanje epidemioloških mjera za njih bilo prilično isplativo, dok je H&M, piše Reuters, zabilježio prodaju manju od očekivane, jer se njihova tržišta, posebno azijsko, još uvijek nisu oporavili od pandemijskog udara. Kako je izjavio prilikom prezentacije poslovnih rezultata izjavio Inditexov izvršni direktor Pablo Isla, Zara je zabilježila snažan početak jesensko-zimske sezone, a to je pojačalo njene komparativne prednosti koje su sada veće nego ikad.
Tajna uspjeha
Španjolska kompanija je u drugom kvartalu ostvarila neto profit u visini od 850 milijuna eura što je 214 milijuna više nego u istom periodu lani, ali i četiri posto više nego 2019. U usporedbi s tim pred-pandemijskim periodom, najbolja je prodaja zabilježena tijekom svibnja i lipnja kada je narasla na 6,99 milijardi eura što je sedam posto više nego u tim mjesecima 2019. Prodaja tijekom drugog kvartala je, kako se procjenjuje, 7,2 milijarde eura.
Kako prenosi Reuters, tajna njihovog uspjeha je u tome što su uložili u digitalnu šoping platformu (online prodaja je narasla 22 posto u odnosu na 2020., i devet posto u odnosu na 2019.) te ugasili manje trgovine diljem svijeta i povećali takozvane 'flagship stores' koji su počeli funkcionirati kao svojevrsni distributivni centri.
Iz Inditexa navode da su, nakon popuštanja mjera, otvorili 99 posto trgovina te ih sada broje 6,654 tisuće što je manje nego lani kada su držali 7,337 lokacija. Do kraja godine očekuju da će digitalna prodaja u ukupnim prihodima sudjelovati s 25 posto, a do kraja rujna planiraju lansirati i mušku sportsku kolekciju Zara Athleticz.