Studentski Lider klub
StoryEditor

Tim studenata s FER-a i EFZG-a razvio digitalnog pomoćnika u hotelijerstvu

16. Svibanj 2021.
Tim studenata Neolight.ai: Erik Matošević, Fran Čudina i Ante Bilićfoto Ratko Mavar
FER-ovci Fran Čudina, Manuel Matošević i Erik Matošević te Ante Bilić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, suosnivači ‘startupa‘ Neolight.ai, izumom digitalnoga ‘conciergea‘ napravili su pravu revoluciju u hotelijerstvu – savršeno gostoprimstvo bez fizičkoga kontakta. Riječ je o ‘chatbotu‘ koji je brz i pouzdan izvor svih informacija za hotelske goste

Kao najteže pogođeni sektor u pandemiji, turizam žudi za inovativnim rješenjima za poboljšanje kvalitete usluga. Jedno takvo rješenje nudi tim studenata Neolight.ai, čiji će izum concierge chatbota biti brz i pouzdan izvor svih informacija za hotelske goste.

Riječ je softveru koji umjesto ljudi komunicira s hotelskim gostima i pomaže im pri naručivanju hrane u sobu, rezerviranju restorana ili organiziranju razgledavanja destinacije. Gosti njime mogu obaviti i prijavu, a sve što moraju napraviti jest poslati poruku SMS-om, s pomoću aplikacija poput WhatsAppa i Facebook Messengera ili web chatom s bilo kojeg uređaja.

Manje posla, veća zarada

Tim Neolighta korističko iskustvo smatra najvažnijom stvari koju moderna poduzeća moraju svladati, osobito u turizmu.

– Pandemija COVID-19 pokazala je da i gosti i pružatelji ugostiteljskih usluga uvelike napreduju s digitalizacijom, 71 posto kupaca želi manje fizičkoga kontakta s osobljem, a 73 posto hotela želi implementirati 'tehnologiju samoposluživanja'. Naša tehnologija omogućava smanjenje nepotrebnoga kontakta između gostiju i zaposlenika hotela, informiranje gosta o mjerama protiv COVID-a i preporukama te pruža priliku za upoznavanje destinacije bez turističkog vodiča i velikih grupa ljudi te tako smanjuje mogućnost zaraze – objašnjava Ante Bilić, suosnivač Neolighta, dodajući da njihov chatbot i hotelijerima olakšava prikupljanje i obradu podataka, smanjuje obujam posla i povećava mogućnost dodatne zarade.

Najbolji način za poboljšanje cjelokupnoga turističkog iskustva, smatraju, upravo je personalizacija koju omogućava umjetna inteligencija. Zahvaljujući obradi prirodnog jezika (eng. Natural Language Processing, NLP), chatbot shvaća što korisnik piše i u komunikaciji se ponaša poput prave osobe, a ne robota. Razgovorom uči o gostu i postaje sve pametniji.

– U interakciji chatbota s gostom naš sustav omogućava precizniju predikciju modela osobnosti korisnika i veći potencijal za dodatnu prodaju, a time direktno povećava prihod hotelima – dodaje Bilić.

Priprema je pola posla

Zadovoljstvo gostiju glavni je cilj svim hotelima, a upravo je to ovim studentima bila misao vodilja pri istraživanju mogućih tehničkih rješenja. Prije same izrade chatbota, tim je nastojao što bolje istražiti situaciju na terenu, odnosno kako posluju hoteli u Hrvatskoj. Da bi shvatili s kakvim se problemima susreću, dali su si vremena i obišli brojne hotele i turističke agencije na našoj obali.

– Cijeli taj proces je trajao nekoliko tjedana. Počeli smo s Istrom, potom se spustili niz obalu. Dok smo planirali cijeli taj pothvat, blago smo se preračunali, misleći kako je ovo prilika za 'godišnji odmor'. Ubrzo smo shvatili koliko je iscrpljujuće imati nekoliko dugotrajnih sastanaka dnevno koji nisu samo prilika za prodaju, već pokušaj aktivnog učenja i shvaćanja problema drugih ljudi. Na svu sreću, išli smo kao tim, pa smo se dosta brzo uigrali i sve je dobro prošlo, ako ne i odlično – kaže Bilić.

Pljušte priznanja i nagrade

Takav predan pristup radu objašnjava tzv. Lean startup metodologija čiji su članovi Neolight.ai tima veliki zagovornici. Korištenjem Lean metodologije (Build > Measure > Learn) teži se usavršavanju i poštivanju ljudi.

U manje od godinu dana od osnutka Neolight.ai već je dobio brojne nagrade struke. Posebno se može pohvaliti ulaskom u prvih trideset timova u Europi na 'EU-Startaps Summitu 2021'. Nedavno je oduševio i žiri 'Studentskih DIGI Awards nagrada'.

Trenutno koriste sve pogodnosti BIRD i Spock inkubatora kako bi uspješno završili prvu verziju svog chatbota za koji se nadaju da će se već ove sezone naći u hrvatskim hotelima.

22. studeni 2024 02:31