Tvrtka Mars, Incorporated objavila je zaključke globalne studije #HereToBeHeard, osmišljene kako bi se u smislenom dijalogu o inkluzivnijem svijetu osnažili glasovi žena bez obzira na rasu, dob, spolno opredjeljenje, religiju, invaliditet... Novi izvještaj, predstavljen u vrijeme kada je težak i nesrazmjeran utjecaj bolesti Covid-19 na žene unazadio put za ravnopravnost za 136 godina[1], ima za cilj potaknuti djelovanje na području rodne ravnopravnosti.
Pozvane da odgovore na jedno pitanje: Što se treba promijeniti kako bi više žena moglo ostvariti svoj puni potencijal? u samo tri mjeseca u crowdsourcing inicijativi sudjelovalo je 10.319 žena iz 88 zemalja. Od kratkih odgovora do duboko osobnih perspektiva, žene su pozvale na sustavne promjene koje žele vidjeti kod svojih poslodavaca, vlada, zajednica i muškaraca kako bi srušile prepreke s kojima se susreću. Rezultat je pravovremeni izvještaj koje potiče društvo u cjelini da sasluša, uči i čini više kako bi pomoglo u postizanju ravnopravnosti spolova. Studija je dio platforme Mars Full Potential za poticanje djelovanja na području ravnopravnosti spolova.
Tvrtka Mars surađivala je s timom znanstvenika iz incijative Future of Marketing Initiative (FOMI) sa Saïd Business School Sveučilišta Oxford i vanjskim kvalitativnim analitičarima kako bi proučila odgovore žena. Kombinacijom strojnog učenja i analize mreže, tim iz Oxforda identificirao je 28 tema koje su kvalitativno grupirane u osam podtema koje su žene najčešće spominjale:
- Prestanak sustavne diskriminacije i štetnih rodnih stereotipa (80%)
- Jednake karijerne mogućnosti (79%)
- Veća moć donošenja odluka (65%)
- Podrška kao roditeljima (30%)
- Veća ravnoteža između posla i privatnog života (26%)
- Rodna ravnopravnost u učenju (24%)
- Mentalno i fizičko blagostanje (19%)
- Prestanak rodno uvjetovanog uznemiravanja i nasilja (15%)
Naime, čak 71 posto žena naglasilo je da muškarci igraju ključnu ulogu – bilo kao saveznici u rješenjima ili kao prepreke napretku.
Što tvrtke i drugi mogu učiniti
Na globalnoj razini pandemija je izazvala velike probleme za zaposlenost žena potaknuvši "žensku recesiju" koja je rezultirala gubitkom 64 milijuna radnih mjesta i najmanje 800 milijardi dolara dohotka – što je ukupni BDP 98 zemalja.[2] Ovaj masovni egzodus talenata i potencijala predstavlja kako tragičan gubitak tako i neospornu društvenu odgovornost tvrtki da predvode oporavak, stvarajući više prilika za napredak svih žena.
- Mars će iskoristiti uvide iz #HereToBeHeard izvještaja koji uključuje više od 1.200 glasova suradnica tvrtke Mars, a sve to kako bi osmislio i implementirao nove politike i aktivnosti u sklopu platforme Mars Full Potential za rodnu ravnopravnost pokrenute 2020. godine. Od tada je tvrtka poduzela čitav niz aktivnosti kako bi se stvorile prilike za žene na radnim mjestima, u zajednicama koje su dio lanca opskrbe i na tržištu - rekla je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija za Mars UBBAI regiju.
Tvrtka je potvrdila rodnu ravnopravnost u plaći svoje globalne radne snage koju čini 133.000 suradnika, od kojih su polovica žene. U nizu drugih ciljeva vezanih uz uključivost i raznolikost (I&D), Mars je postavio cilj dostizanja 100% rodno uravnoteženih liderskih timova.[3] U prvoj godini tvrtka je ostvarila značajan napredak prema ovome cilju, povećavši navedenu ravnotežu s 43% na današnjih 50%. U regiji UBBAI, koja broji 15 tržišta uključujući Hrvatsku, žene čine više od 46 posto zaposlenih, dok je na rukovodećim pozicijama čak 75 posto žena.
- Žene diljem svijeta podijelile su svoje priče, svoje ideje, svoje ambicije i frustracije. Pitanje je jednostavno, ali dubina i širina odgovora bili su pronicljivi, izazovni i potresni. Tvrtke moraju odraditi svoj dio posla kako bi napravile razliku. Tvrtka Mars ostaje iznimno predana te potičemo tvrtke, vlade i veći broj partnera iz civilnog društva da pojačaju djelovanje i investiraju tamo gdje je to najvažnije. Neka njihovih 10.000 glasova postane moćan instrument promjene - rekla je Victoria Mars, članica obitelji i ambasadorica platforme Full Potential tvrtke Mars: „
O KAMPANJI #HERETOBEHEARD
#HereToBeHeard globalna je kampanja tvrtke Mars, Incorporated koja pokreće promjene po pitanju nejednakosti spolova, čime podržava cilj broj pet u sklopu ciljeva održivog razvoja UN-a. Ona je dio Marsove platfore za poticanje djelovanja na području ravnopravnosti spolova Full Potential koja za cilj ima osnažiti žene i izbrisati jaz između spolova na radnim mjestima u zajednicama koje su dio lanca opskrbe i u načinu na koji kreiramo naše oglašavanje. Za više informacija o #HereToBeHeard izvješću BSR-a i ažuriranju platforme Mars Full Potential, molimo posjetite mars.com/heretobeheard