Otvarajući konferenciju predsjednik Uprave AMM GLOBAL INSTITUTA Ivan Jurić-Kaćunić rekao je da je sloboda medija ključna za istinsku demokraciju i skrenuo pažnju na činjenicu da i ovogodišnji Svjetski dan slobode medija obilježavamo u teškom trenutku.
- Sad već dulje od godine dana koronavirus diktira ritam života. U tim uvjetima komercijalni radiji, s puno opreza i dodatnom odgovornošću, u cijelosti ispunjavaju svoje javne uloge koje se temelje na činjenici da su radiji prvenstveno lojalni slušateljima, da su im, i u teškim trenucima, ostali pouzdan životni partner. Ta lojalnost nagrađena je visokim stupnjem povjerenja kojeg građani Hrvatske i Europske unije imaju u komercijalne radije, a što pokazuju vodeća recentna istraživanja - naglasio je na konferenciji Jurić-Kaćunić.
Rekao je da hrvatska država i Europska unija pokazuju namjeru davanja snažnije podrške sveukupnim potencijalima koji već postoje kako bi se kreirali što snažniji sustavi brzog oporavka, a koji bi u konačnici trebali imati veliki utjecaj na dugoročan rast cijele europske ekonomije u narednim godinama. Pritom je istaknuo da kreativne industrije, koje uključuju i medije, te inovacije mogu biti ekonomski i društveni pokretači Hrvatske.
- Imamo sjajno kreativno, tehničko, tehnološko i umjetničko naslijeđe koje kroz jačanje kreativnih industrija možemo nadograditi i tako stvoriti nacionalni model koji će biti prepoznatljiv u svijetu - poručio je Jurić-Kaćunić i dodao da je iskustvo koje smo stekli u posljednjih godinu dana iznimno vrijedno.
- Uoči drugog saborskog čitanja i donošenja novog Zakona o elektroničkim medijima apeliramo na predlagatelja zakona i na sve saborske zastupnike da akceptiraju ta posljednja iskustva i učine nove napore u dodatnoj liberalizaciji programskih i inih uvjeta za komercijalne radije, ali i za druge medije. Komercijalni radiji, nastavio je predsjednik Uprave AMM GLOBAL INSTITUTA, dokazali su svoju odgovornost u najtežim uvjetima i nedvojbeno će ispuniti svoju bitnu ulogu u skorom oporavku gospodarstva i razvoju svih segmenata društva.
- Da bi učinak bio što bolji, nadležne institucije trebaju zakonske i prateće propise uskladiti s nacionalnim programima oporavka i tako omogućiti komercijalnim radijima usmjeravanje investicijskih, programskih, kadrovskih i inih kapaciteta na inovativnost i kreativnost programskih sadržaja - zaključio je Jurić-Kaćunić.
Na konferenciji 'Slobodni i kreativni', u organizaciji HUP-Koordinacije komercijalnih radija i AMM GLOBAL INSTITUTA - prvog privatnog instituta kreativne industrije u Hrvatskoj, sudjelovali su predstavnici radijskih postaja članica HUP-Koordinacije komercijalnih radija i Udruženja europskih radija (AER) te medijski djelatnici i stručnjaci okupljeni u udruzi HRVATSKI RADIJSKI FORUM.