Nakon uspješnog prvog izdanja B2B RUN utrke koja je prošlog rujna u Zagrebu okupila više od tisuću trkača, utrka se ove godine širi na četiri grada. Prvi ovogodišnji domaćin bit će Split, a staza u dužini od pet kilometara natjecatelje će provesti nekim od najljepših dijelova grada pod Marjanom.
Utrka B2B RUN predstavlja hrvatski odgovor svjetskom trendu trčanja kao sve popularnijeg oblika fizičke aktivnosti i organiziranja utrka namijenjenih poslovnom svijetu. Inicijatorica utrke, Dijana Vetturelli, ističe kako ove godine na utrkama koje će se održati u Splitu, Rijeci, Osijeku i Zagrebu ukupno očekuju više od 3500 natjecatelja koji će osim u trčanju, imati prilike uživati u jedinstvenom obliku druženja s kolegama.
Kako ste došli na ideju organizacije prve poslovne utrke u Hrvatskoj?
Prošle smo godine slavili 10. godišnjicu postojanja kompanije i dugo smo razmišljali na koji ćemo ju način obilježiti, koja je alternativa klasičnom partijanju i što možemo ponuditi poslovnoj zajednici, a da bude vezano uz naše područje djelovanja u sklopu kojeg utječemo na poboljšanje organizacijske kulture i interne komunikacije.
Imajući istovremeno u vidu da se poslodavci diljem svijeta susreću s istim pitanjima – kako povećati učinkovitost zaposlenika, pokrenuti međusobnu komunikaciju i izgraditi osjećaj zajedništva rješenje smo našli u nuđenju poticajnog alata koji će ih podržati u suočavanju s navedenim izazovima. Kako je VETTURELLI aktivan upravo u B2B sektoru rodila se ideja o aktivnom After Work druženju u vidu B2B RUN-a.
Takve utrke u svijetu okupljaju tisuće i tisuće poslovnjaka, kakav odaziv očekujete u Hrvatskoj?
Kada smo prošle godine sjeli s ekipom iz RunTreka (tehnički organizator utrke) postavili smo si za cilj da okupimo oko 300-tinjak zaposlenika. Ni u najluđim snovima nismo pomišljali da će interes biti tako velik i da ćemo prijave zatvoriti prije roka. Čak 1.040 sudionika iz 80 kompanija i neopisiva pozitivna atmosfera koja je prošle godine vladala u Maksimiru nadišli su sva naša očekivanja.
S obzirom na najave, uvjereni smo da će ove godine trčati više od 3.500 ljudi iz poslovnog svijeta, no isto tako da ćemo narednih godina svjedočiti još puno većem odazivu. Primjera radi, JPMorgan Chase organizira takve utrke diljem svijeta skoro četiri desetljeća. Broj sudionika im i dalje raste te se u Frankfurtu na utrku odazove više od 70.000 poslovnjaka. A poznate su nam i brojne druge inicijative, koje iz godinu u godinu rastu.
Kako objašnjavate toliki interes za trčanjem među poslovnjacima?
Trčanje daje slobodu u vremenu i prostoru što je u današnjem prenatrpanom rasporedu jako bitno. Bilo da ostanemo duže na poslu ili da smo na putu, dovoljno je da ponesemo tenisice. Nije ni za zanemariti činjenica da je upravo trčanje najbolja vježba za poboljšanje funkcija mozga, kako za pamćenje i učenje, tako i za fokusiranje i koncentraciju. Sve to pak direktno utječe na produktivnost i zadovoljstvo pojedinaca te na sprečavanje i odgađanje različitih oboljenja, što je u konačnici i u interesu kompanija.
No, ključno je da tvrtke sve više prepoznaju da su promoviranje zdravih životnih navika i stvaranje timskog duha jedan od prioriteta za dugoročno zadovoljstvo zaposlenika, a trčanje se u tom pogledu pokazalo kao odličan alat koji, kako u svijetu tako i kod nas, bilježi rastući trend.
Tko se sve može prijaviti na sudjelovanje?
Sudjelovati mogu sve tvrtke bilo iz privatnog ili javnog sektora, koje imaju najmanje tri zaposlene osobe te su prijavljene u RH. Zahvaljujući partneru utrke – Hrvatskom telekomu, ove smo godine u četiri grada – Splitu, Rijeci, Osijeku i Zagrebu. Budući da je riječ o poslovnom događanju B2B RUN se održava u tjednu tj. četvrtkom nakon posla s početkom u 18 sati, a svi zainteresirani mogu se prijaviti putem www.b2brun.hr stranice.
Utrka je prepoznata kao sjajan alat za interne komunikacije unutar kompanija. Imate li podatke koji govore u korist povećanom zadovoljstvu zaposlenika koji trče, tj. koji se bave fizičkom aktivnošću?
Fizička aktivnost pozitivno utječe na svakog pojedinca, a konkretni benefiti trčanja opisane su brojnim studijama. U SAD-u su kompanije izračunale financijske učinke u vidu smanjenja bolovanja koje je posljedica vježbanja te isto tako i koliko 1% u podizanju motivacije zaposlenika utječe na povećanje prihoda.
No, fenomen koji je s aspekta B2Ba znatno zanimljiviji je integriranje takvih aktivnosti u internu komunikaciju u svrhu pokretanja međusobnog druženja na osnovu nekih zajedničkih interesa i tema izvan radnog vremena. Na primjeru poticanja kreativnih procesa i inovacija kod kojih brojne kompanije priželjkuju veći angažman svojih zaposlenika i više samoinicijative, jedna od osnovnih pretpostavki je da postoji pozitivna i otvorena komunikacija kako na horizontalnoj tako i na vertikalnoj razini, a ona se upravo postiže sličnim inicijativama. B2B u tome nije rješenje, ali svakako predstavlja alat i poticaj kompanijama da promišljaju o nekim dodatnim HR aktivnostima i internom marketingu, jer su upravo zaposlenici najveća snaga i motor svakog poduzeća.