Ateca bi mogla postati za Seat ono što je nekoć bila Altea, model koji je u svojem segmentu hit na našem tržištu. Model Ateca za to ima mnoge preduvjete, a hrvatski su ga kupci mogli vidjeti na nedavno održanom Zagreb Auto Showu
Seat za razliku od ostalih brendova VW-a ima pomalo nejasnu strategiju i viziju. Na početku se pozicionirao kao povoljan brend, zatim sportski pa obiteljski, onda opet kao povoljni. U svakom slučaju, pomalo luta, a za naše lokalne prilike Španjolska je jednostavno daleka zemlja i našim je kupcima nekako do sada znatno bliža bila Škoda. Ipak, određena promjena mogla bi se dogoditi s modelom Ateca koji je nedavno predstavljen i na Zagreb Auto Showu.
Ni prevelik ni premalen
Riječ je o SUV-u, što je svakako pozitivno i u trendu, k tome nije prevelik, a opet nije ni premalen. Ateca pripada sgementu VW Tiguana, od kojeg je i preuzeo većinu tehničkih elemenata. Ateca bi mogla postati za Seat ono što je nekoć bila Altea. Altea je u svojem segmentu bila hit na našem tržištu, a Ateca ima mnoge preduvjete za to. To znači da posjeduje atraktivan dizajn, njemačku tehnologiju i korektnu cijenu. Doduše, ne treba očekivati da će prodaja Ateca doći na razinu Suzukijeve Vitare koja je trenutačno najtraženiji automobil na hrvatskom tržištu. Razlika je u cijeni jer Ateca je vozilo više klase u odnosu na Vitaru. Unutarnji je dizajn u skladu s Volkswagenovim trendom. Zapravo, svako tko je u posljednje vrijeme sjeo u neki automobil iz VW grupacije, odmah će se osjećati kao kod kuće, nema apsolutno nikakvih iznenađenja.
Nema iznenađenja ni kad je riječ o motorima. Većinu prodaje svakako će u Hrvatskoj činiti 1,6-litarski TDI motor koji kod Atece razvija maksimalnu snagu od 116 konja. Dovoljno za najveću brzinu od 184 km/h, ali i potrošnju od samo 4,2 litre (model ima samo prednji pogon). Uz to ako se uzme relativno nisku emisiju CO2 od 111 g/km, onda to podrazumijeva i zanimljivu cijenu.
Nema iznenađenja
Jače dvolitrene TDI izvedbe razvijaju najveću snagu od 150 konja odnosno 190 konja. Kod izvedbe od 150 konja kupac može birati između prednjeg pogona ili pak pogona na sve kotače, a najjači model dolazi isključivo s pogonom 4 x 4. Možete birati i između manualnog mjenjača i odličnog i već sada provjerenog DSG poluautomatskog mjenjača. Benzinska ponuda počinje s trocilindričnim jednolitrenim turbomotorom koji razvija 116 konja, što je dovoljno za najveću brzinu od 183 km/h. Prema najavama, potrošnja bi trebala biti za litru veća od osnovnog dizelaša (5,2 l/100 km). Jači četverocilindrični benzinac od 1,4 litre razvija 150 konja.