Lider trend
StoryEditor

DS 3 Sport Chic BlueHDi 120 BVM6 - Mali dizelaš sa svježe ušminkanim očima

06. Prosinac 2014.
Piše:
lider.media

Prvi DS na svjetskom tržištu bila je serija 3. Koliki je uspjeh postigla čitava linija najbolje govori podatak da je danas DS zasebna marka, ravnopravna Peugeotu i Citroënu unutar koncerna PSA.

DS3 je nedavno obnovljen, ali riječ je ipak samo o detaljima koje je čak i dobrim poznavateljima teško prepoznati na prvi pogled. Dizajneri uvijek prvo dorađuju oči, odnosno svjetla vozila, a tehničari srce, dakle motor. Takav je slučaj i s DS3, gdje objektivno nije bilo potrebe za nekim većim zahvatima jer model još izgleda svježe. No prvi put na testu smo imali jednu dizelsku izvedbu modela DS3, i to onu najjaču s 1,6 HDi motorom od 120 konja. Možda još nije prirodno kombinirati mali šik automobil s dizelskim motorom, ali trend je očit u tom smjeru, pa je tako i konkurent Mini u dizelskoj izvedbi itekako tražena roba. Kod DS3 dizel je vrlo tih i nema nekih većih vibracija u usporedbi s benzinskom izvedbom.

Mjenjač je klasičan manualni sa šest stupnjeva prijenosa i ugodan je u vožnji. Okretni moment od 270 Nm nalazi se na niskih 1750 okretaja i uvijek pruža osjećaj da vozite jači automobil negoli to DS3 jest. Zato su i dizeli tako na cijeni, uz naravno njihovu očekivanu štedljivost. Citroën, pardon, po novome DS najavljuje prosjek od 3,6 litara, a u praksi to je oko još uvijek skromnih 4,8 litara. Naročito ako uzmemo u obzir da DS3 1.6HDi pojuri do čak 190 km/h. Verzija Sport jako se dobro ponaša na cesti. Veliki kotači i dobar ovjes pružali su odličan osjećaj u zavojima iako je vozilo već bilo opremljeno zimskim gumama.

DS3 se pokazao kao zanimljiva alternativa Miniju i ostalim malim premium vozilima. Cijena je povoljnija od one konkurencije pa tako i testirani model stoji 178.395 kuna u osnovnom paketu Sport Chic, odnosno 197.505 kuna s dodatnom opremom poput kožnatih sjedala, navigacije, automatske klime ili ukrasnog paketa s motivima Pariza. Nižu cijenu svakako omogućuje i ispuh od svega 94 g/km CO2, čime DS3 zadovoljava standarde Euro6.

23. studeni 2024 01:27