Akcijski triler ’Gunman’ egotripovski je projekt Seana Penna, koji ga je trebao profilirati prema uzoru na Liama Neesona kao ultimativnoga srednjovjekovnog akcijskog junaka. Što samo po sebi nikako nije loše.
Penn je vrhunski glumac s holivudske A liste, fizionomijom apsolutno odgovara zamišljenoj slici tvrdokornog plaćenika, kao u ovom filmu, ali problem je izvedba ideje. Valja napomenuti i kako se liberal Penn u privatnom životu predstavlja kao veliki protivnik posjedovanja vatrenog oružja. Za redatelja odabran je, kao i često kod Neesona, Pierre Morel.
Egzotične lokacije, vrlo dobra podjela uloga i solidan početak već nakon dvadesetak minuta pretvaraju se u sramotni fijasko. Francuski redatelj uspio je od Javiera Bardema dobiti možda i najgoru izvedbu karijere, a od superkarizmatičnog Idrisa Elbe stvoriti najzaboravnijeg negativca u posljednje vrijeme.
Takve akcijske filmove danas je bespredmetno raditi bez imalo doze samoironije ili humora, a čega u filmu nema ni u naznakama. Dok je površni prikaz zemalja ‘trećeg svijeta‘ uobičajen i u boljim žanrovskim ostvarenjima, Morel je trebao znati da su u progresivnoj Kataloniji, gdje je finalni obračun, borbe s bikovima službeno zabranjene već nekoliko godina. No faktografske pogreške ne bi toliko smetale da film nije vraški dosadan, predvidljiv.