Lider trend
StoryEditor

Hrvate više ne zanima robna marka, bitna je kvaliteta

23. Kolovoz 2012.
Piše:
lider.media

Istraživanje Centra za istraživanje tržišta GfK, iz srpnja 2012, a čiji su podaci upravo obrađeni, pokazuje iznenađujuće promjene u ponašanju hrvatskih kupaca i načinima na koji oni donose odluke prilikom kupovine roba i usluga.

Istraživanje pokazuje kako većina hrvatskih građana prilikom kupovine proizvoda i usluga danas ponajviše gleda i vrednuje ‘omjer cijene i kvalitete‘, čak 39 posto ispitanika.Prvenstveno ‘kvaliteta‘ bitna je za 22,5 posto ispitanih građana Hrvatske; ‘Zdravlje‘ odnosno ‘Koliko je proizvod ili usluga dobra za moje zdravlje‘ ističe 17 posto naših sugrađana.Obzirom na trenutnu recesiju i krizu u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stavka ‘cijene‘ tek na četvrtom mjestu sa svega 8,3 posto.-U vrijeme izražene krize, kada zasigurno svaki naš sugrađanin u Hrvatskoj pazi kako će potrošiti svoju kunu, ovaj je podatak iznimno zanimljiv - naglašava Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios u Hrvatskoj, naručitelj ovog istraživanja.Smatra da je razlog tome činjenica da su naši sugrađani danas bombardirani ponudama s niskim cijenama, ali i prečesto preniskom kvalitetom.- Građani su se očito tijekom nekoliko zadnjih godina nerijetko ‘opekli‘ inzistirajući na najnižoj cijeni – smatra Pelaić.Eksprimentirajući s kupnjom nekih novih proizvoda i usluga naučili su da za svoj novac mogu tražiti iznimno nisku cijenu, ali da pri tome ne moraju odustati od visoke kvalitete.Nakon cijene, naši sugrađani, na peto mjesto po važnosti smjestili su naviku kupovanja (7 posto ispitanika); zatim ekologiju - koliko je proizvod ili usluga štetna za prirodu i okoliš - 2,8 posto, potom tradiciju - 2,3 posto, i na koncu brand / marku sa svega 1,3 posto.Upravo su iznenađujući rezultati ovog istraživanja, da su tradicija, navika kupovanja, kao i brand, odnosno marka, koji su prema brojnim istraživanjima prije sadašnje recesije (prije 2008 godine) bili primarni razlog odluke o kupnji kod brojnih hrvatskih građana, danas na samom dnu ljestvice.Potaknuti krizom, ali i dolaskom nekih posve novih proizvoda i usluga, ali i trgovačkih marki na domaće tržište, potrošači su očito u proteklih nekoliko godina ‘eksperimentirali‘, kupovali i konzumirali dotad nekorištene proizvode i usluge i u brojnim kategorijama zaključili da proizvodi i usluge kojima su tradicionalno davali povjerenje više ne zaslužuju njihov novac - ne daju im najbolji omjer cijene i kvalitete koji im je očito sada najbitniji, naglašavaju stručnjaci Axiosa.

22. studeni 2024 14:48