Lider trend
StoryEditor

Jaguar F Pace - Velika mačka u trendovskom SUV izdanju

07. Svibanj 2016.

Jaguar je oduvijek bio simbol za britanski luksuz, ali dosad se nije upuštao u avanturu zvanu SUV vozila. No, zakoni tržišta govore da se danas ne može uspjeti bez SUV vozila u portfelju, pa je tako i Jaguar odlučio zaploviti niz tu rijeku i tržištu ponuditi model F Pace.

Kako bismo odmah smjestili vozilo možemo naglasiti da novi automobil cilja na Mercedes GLC, BMW X3 i Audi Q5. Čak bismo se usudili reći zbog specifične donekle odrezane stražnje linije na ciljniku F Pacea je i BMW X4, odnosno Porsche Macan. Nema sumnje da je Jaguar opet pogodio kada je u pitanju dizajn. F Pace je atraktivan, a opet dovoljno ‘nobl‘ i svakako će dobro kotirati među potencijalnim klijentima. Unutarnji prostor pojednostavnjen je u odnosu na nekadašnje Jaguarove modele, odnosno linije su relativno čiste i nema suvišnih prekidača.

Trendovski greben Glavnu riječ vodi veliki ekran na centralnom grebenu, što je trend u automobilskoj industriji. Serijska oprema naravno ovisi o želji kupca, ali u načelu F Pace ima sve što nudi i konkurencija. Najtraženiji će svakako biti osnovni dizelski motor koji razvija 180 konja. Uostalom, najveća brzina od 209 km/h i ubrzanje do stotke za 8,9 sekundi dostatni su u svakodnevnoj vožnji. Jaguar u toj motorizaciji kupcima nudi opciju između pogona samo na stražnje kotače te pogona na sva četiri kotača. Za pretpostaviti je da će se većina ipak odlučiti za 4 x 4 izvedbu iz neopravdanog straha od stražnjeg pogona. Kod jače dizelske izvedbe skačemo sa 180 na čak 300 konja. S četiri prelazimo na šest cilindara i u ponudi je isključivo stalan pogon na sve kotače. Najveća brzina penje se na 241 km/h, a do stotke vozilo dolazi za 6,2 sekunde. Upravo s tim motorom F Pace konkurira Porsche Macanu ili najjačem X4.

Ekstremni benzinac Zbog različitosti svjetskih tržišta Jaguar ima i ekstremnu benzinsku izvedbu, koja razvija čak 340 konja. Brzina sada raste na simboličnih 250 km/h, a ubrzanje se spušta na 5,8 sekundi uz deklarirano prosječnu potrošnju od devet litara, koju je naravno nemoguće ostvariti u vožnji.  F Pace će sigurno imati svoju klijentelu na europskim tržištima, pa i u Hrvatskoj, ali supremacija njemačkih proizvođača u tom segmentu ipak neće biti ugrožena.

14. studeni 2024 05:38