Lider trend
StoryEditor

Kia Niro - Hibridni model korejskog proizvođača

06. Kolovoz 2016.

Kia Niro posljednja je novost u nizu korejskog proizvođača za hrvatsko tržište. Doduše, trebat će se malo strpjeti jer novi model dolazi u prodaju u zadnjem kvartalu ove godine. Dizajnerski je izvana riječ o trendovskom crossoveru, dimenzijama manjem od Kijinog bestselera Sportagea. No zadržao je glavnu karakteristiku, a to je atraktivna linija koja je i stvorila današnji imidž Kijinih modela. U unutarnjem prostoru poznata je filozofija korejskih proizvođača i ona kaže da lista serijske opreme mora biti čim duža, a dodatne opreme kraća i jasna. S obzirom na to da vozilo još nije u prodaji, za točnu definiciju što automobil nudi trebat će pričekati još ovo ljeto.

Ispod poklopca

Prava velika novost ono je što se krije ispod prednjeg poklopca, a to je kombinacija benzinskog i električnog motora, odnosno riječ je o sve raširenijem hibridnom pogonu. Benzinski motor nosi naziv 1.6 GDI i ‘D‘ u nazivu odnosi se na kraticu za ‘Direct‘, a ne dizel. Benzinski motor razvija najveću snagu od 105 konja. Uz to Niro ima elektromotor koji razvija 44 konja. Kada se zbroji i oduzme na papiru, zajedničkim snagama termički i električni motor razvijaju 141 KS i imaju 265 Nm okretnog momenta. Nije riječ o sportskom modelu, ali vozilo ima korektne performanse, a naglasak je naravno stavljen na štednju. Tako, prema dostupnim podacima, Niro u prosjeku troši svega 3,8 l/100 km ako odaberete gume od 16 cola. Želite li ipak biti viđeniji i odlučite se za kotače od 18 cola, tada osim početnoga višeg troška naplatka treba računati i s višom potrošnjom od 4,4 l/100km. Ljepota uvijek ima i svoju cijenu. Inače od 0 do 100 km/h Niro dolazi za 11,5 sekundi, a najveća mu je brzina relativno skromna i iznosi 162 km/h.

Konkurentske razlike

Teško je odrediti prave konkurente Niru. Ako je suditi prema motoru, onda su to Toyotini hibridni aduti Prius i Auris Hybrid. Ako je suditi prema formi vozila, onda su to mali SUV-ovi. Na kraju će ipak presuditi cijena. Prema najavama Kia Niro trebala bi biti nešto skuplja od Aurisa Hybrida, ali povoljnija od Priusa, te bi također trebala biti predmet državnih poticaja ako napokon dobijemo i Vladu.

23. studeni 2024 02:04