Kada su me organizatori na kraju bostonskog maratona u travnju ove godine upitali što znači slogan na mojim leđima LED it be! Marathon!, shvatio sam napokon da moj prijatelj i jedini sponzor Lukša Jakobušić, vlasnik tvrtke Lighting, i ja napokon imamo istomišljenike.
Nakon takve potpore ne postoji ništa što me može zaustaviti u pripremama za iduću maratonsku utrku u Chicagu, početkom listopada. Naime, Boston se upravo upustio u veliki energetsko-ekološki projekt ledifikacije svih javnih prostora i odmah su ‘skužili‘ asocijacije u mom sloganu, ali ih je zanimalo što ja imam s LED- rasvjetnim tehnologijama - ispričao je Berislav Sokač, 37-godišnji IT menadžer, sales team lider u tvrtki Oracle (neko vrijeme najbolji prodavač Oraclea za Europu, Srednji istok i Afriku) koji nakon posla i brige za svoju obitelj mjesečno mora pretrčati 200-tinjak kilometara kako bi uopće uspio svladati 42-kilometarski izazov.
Čovjek s teškim ciljevimaTreba naglasiti da Sokač nije sportaš, on je samo čovjek koji voli pred sebe postaviti teške ciljeve i ostvariti ih. Tako se prije samo tri godine upustio u avanturu trčanja. Prve je godine jedva preživio 21-kilometarske domaće utrke, a danas su iza njega već tri od pet vodećih svjetskih maratonskih utrka koje je odlučio otrčati. Iza njega su već New York, Berlin i Boston, a pred njim Chicago te London. No još je zanimljivije da je u maratonu pronašao nepresušno vrelo inspiracije i snage, odnosno otkrio podudarnost svoga svakodnevnog pristupa životu i radu, s jasno koncentriranijim psihološkim pristupom nužnim da se otrči i završi tako iscrpljujuća disciplina kao što je maraton.
- Uza sav mentalni trening, naime, bez jedne više, snažnije ideje u životu, ni u maratonu ne možete naprijed. A mene gura mnogo ideja pa mi je za razliku od klime u Hrvatskoj najveći gušt naći se u mnoštvu pozitivnih ljudi koji svi trče za nekog svog oboljelog, za razne humanitarne udruge ili akcije, bilo da je riječ o ekologiji, aktivizmu ili nećemu trećem. Ne želim zalaziti u metafiziku, ali svaki sam maraton posvetio nekoj dragoj osobi oboljeloj od raka i svi su dosad preživjeli tu opaku bolest - kaže Sokač te dodaje da je kao otac posebno osjetljiv na ekologiju pa se s Lukšom Jakobušićem lako našao na istoj frekvenciji. Jakobušićeva tvrtka Lighting, ističe, s istim žarom promiče izdržljivost i racionalnost LED-rasvjete i njezinu ekološku važnost.
Izdržljiv poput LED-žarulje- Znam da mnogima to zvuči neobično, ali dok trčim, na um mi padaju neobične misli koje poslije postaju logična cjelina. Nisam sportaš, samo sam izdržljiv poput LED-žarulje. Da, istina je, dok trčim, razmišljam o tome da su najvažnije značajke LED-žarulje ujedno i najvažnije za jednog maratonca, a zatim idem dalje i uočavam kako se napori Bostona da postane jedan od ekoloških gradova uzora vide na svakom koraku te kako će ulažući 55 milijuna dolara u javnu LED- rasvjetu samo na rasvjeti tunela uštedjeti 2,5 milijuna dolara godišnje. I tek s takvim mislima uspijevam doći do cilja i shvaćam da mi i u mome svakodnevnom poslu jedna pozitivna ideja, koja je veća od osobnih prohtjeva, daje snagu da i u kriznim vremenima budem odličan - kaže Berislav Sokač, s nadom da će se i Hrvati uključiti u taj masovni pokret maratonaca. Riječ je, kaže Sokač, o fenomenu koji zbunjuje i sociologe, jer današnji su maratonci mahom ‘obični’ ljudi koji u toj borbi sa samima sobom pronalaze izvor samopouzdanja, kreativnosti i povezanosti s cijelim svijetom.
Pred Berislavom Sokačem sada je četvrta vodeća maratonska utrka u listopadu u Chicagu, koju će opet posvetiti jednoj dragoj i potrebitoj osobi i svojoj ekološkoj misiji ‘LED it Be’.