Lider trend
StoryEditor

Oporavak potražnje za gospodarskim vozilima

02. Travanj 2016.
Piše:
lider.media

Od ukupnog uzorka (401 poduzeće) 44 tvrtke u ovoj godini planiraju kupovinu službenog vozila ili o tome ozbiljno razmišljaju, dok je kod gospodarskih vozila takav interes izrazilo ukupno 60 poduzeća

Tržište lakih gospodarskih komercijalnih vozila u konstantnom je rastu. Od 2012. godine, kada je registrirano 3.629 vozila, tržište je u 2015. poraslo za 80 posto na 6.879 vozila. Povećanje potražnje se najviše odrazilo na mala, gradska dostavna vozila s rastom od čak 125 posto te na furgone koji su rasli za 70 posto. Na godišnjoj razini, u usporedbi s 2014. godinom, hrvatsko tržište motornih vozila lani je zabilježilo blagi rast prodaje novih osobnih vozila od 5,2% i značajniji rast prodaje novih lakih gospodarskih vozila s povećanjem od 31,6 posto u odnosu na godinu ranije.

Ovakva kretanja definitivno ohrabruju pa se u ovom sektoru jednoglasno slažu kako je došlo do značajnog oporavka potražnje, što je iznimno dobar znak za cijelo gospodarstvo. U takvim uvjetima proveli smo anketu koja je otkrila stavove i planove donositelja odluka u hrvatskim poduzećima kada je riječ o voznom parku.

Na pitanje posjeduje li vaša tvrtka službeno ili gospodarsko-dostavno vozilo, petina ispitanika (20,9%) odgovara da njihova tvrtka posjeduje službeni automobil, a njih 13,2% da posjeduje gospodarsko-dostavno vozilo. Da tvrtka posjeduje i jedno i drugo ističe pak četvrtina ispitanih (24,4%). S druge strane, dosta velikih 41,4% sudionika ankete navodi kako njihova tvrtka ne posjeduje niti službeni automobil niti gospodarsko-dostavno vozilo. Samo 6% anketiranih tvrtki u tekućoj godini planira kupovinu službenih automobila, a još 5% njih možda se odluči na takav poslovni potez u 2016. Da ne planiraju kupnju službenih automobila u ovoj godini navodi pak 89% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.Dakle, ukupno 44 tvrtke iz uzorka u ovoj će godini kupovati službeno vozilo ili o tome ozbiljno razmišljaju.

Leasing je pritom uvjerljivo vodeći vid financiranja kupovine službenog vozila, što kao svoj odgovor navodi 61,4% ispitanih. Gotovina s 13,6% i kredit s 11,4% su gotovo jednako popularni za financiranje kupovine službenog vozila, dok ostali instrumenti imaju 2,3% udjela, a 11,4% ispitanih se još nije odlučilo koji će instrument koristiti za tu namjenu. Nešto veći broj tvrtki planira u 2016. kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila, njih ukupno 9,5%, a dodatnih 5,5% možda će se na to odlučiti. Ove dvije vrijednosti zbrojeno obuhvaćaju 60 tvrtki u ukupnom uzorku. Preostalih 85% odnosno 341 poduzeće ne planira kupovinu ove vrste vozila do kraja godine. I ovdje je leasing vodeći instrument financiranja s udjelom od 56,7%. Gotovinom će kupovinu gospodarskih-dostavnih vozila financirati 21,7% poduzeća, a kreditom njih 18,3%. Da se još nisu odlučili niti za jedan vid financiranja navodi pak 3,3% ispitanih donositelja odluka u hrvatskim poduzećima.

Istraživanje je provedeno tijekom veljače 2016. godine na reprezentativnom uzorku od 401 poslovnog subjekta u Republici Hrvatskoj. Tijekom istraživanja provedena je stratifikacija po pet vrsta djelatnosti (proizvodnja, graditeljstvo, turizam, trgovina, prijevoz/usluge) i tri veličine poduzeća (0-50, 51-500, 501+). Ispitanici su bili osobe odgovorne za donošenje odluka u poduzeću.

*Ovo su rezultati istraživanja magazina Ja Trgovac i agencije Hendal na temu službenih i gospodarskih vozila u hrvatskim tvrtkama.

23. studeni 2024 06:45