Lider trend
StoryEditor

Seat Ateca - Izlet Španjolaca u vode SUV-a

28. Veljača 2016.

Ateca je vrlo atraktivna i apsolutno je u trendu, ali Seat trenutačno ima mnogo veći problem − odrediti svoju ciljanu skupinu. Nekoć je bio orijentiran na sport, zatim je imao samo jednovolumene, a onda je počeo lutati

Upravo kad je objavljen podatak da segment SUV-a nezadrživo raste, Seat je objavio fotografije svojega prvog SUV automobila u povijesti. Ateca je vrlo atraktivna i apsolutno u trendu, međutim, Seat trenutačno ima mnogo veći problem, a to je odrediti svoju ciljanu skupinu. Nekoć su bili orijentirani na sport, zatim su imali isključivo jednovolumene, a onda je slijedilo razdoblje potpune neodređenosti koje još traje. Ateca bi svakako mogla unijeti svježinu u ponudu, kao nekoć Altea, ali presudna će biti cijena. Jer Ateca igra u istom dvorištu poput bratskog Tiguana i ako se jasno cjenovno ne odvoji od njega, neće biti ni uspjeha jer Nijemac je uvijek Nijemac.

Poznati motori

Osim atraktivnog dizajna Ateca nudi već dobro poznata tehnička rješenja koja se već primjenjuju u Volkswagen grupi. To je modularna MQB platforma te dobro poznati i priznati motori. Kod dizelaša ponuda počinje s 1,6 TDI-jem, koji za ovu priliku razvija najveću snagu od 115 konja, zatim se širi na model 2,0 TDI od 150 ili pak za one zahtjevnije 190 konja. Realno je očekivati da će osnovna verzija biti ujedno najtraženija.

Kod benzinaca ponuda pak počinje s malim, ali iznimno modernim 1,0-litarskim motorom koji razvija čak 115 konja. Bit će zanimljivo vidjeti kako će se on nositi s ipak malo većom i težom karoserijom. Drugi benzinski motor u ponudi jest 1,4-litarski također turboagregat koji pak razvija okruglo 150 konja. Ovaj motor ima mogućnost i isključivanja dva od četiri cilindra ako za njima vozač nema potrebe i tako znatno smanjuje potrošnju, osobito u gradskoj vožnji.

Ovisi o cijeni

Ateca u većini slučajeva dolazi samo s prednjim pogonom, međutim, tko ima potrebe u pojedinim jačim izvedbama, može uključiti i stalni pogon na sva četiri kotača. Slično je i s mjenjačem koji je u osnovi ručni, ali postoji kao apsolutno preporučljiva opcija i DSG izvedba. Ateca je vrlo zanimljiv Seatov proizvod koji bi realno mogao napokon oživiti ovu pomalo uspavanu španjolsku marku, čak i na hrvatskom tržištu, ako cijena bude konkurentna.

22. studeni 2024 19:45