Lider trend
StoryEditor

Top događaji privlače turiste koji donose top potrošnju

27. Kolovoz 2015.

Međunarodni festival Špancirfest, koji se po 17. put održava Varaždinu, po svemu sudeći ide ka novim rekordima posjećenosti i potrošnje, pokazujući veliku važnost top događanja za turistički promet, potrošnju i promociju samog odredišta i Hrvatske.

Zbog ovogodišnjeg Špancirfesta, njegovog bogatog koncertnog, uličnog, kazališnog i drugog programa u desetak dana (od 21. do 30. kolovoza) u Varaždin će, prema procjenama, doći više od 130 tisuća domaćih i stranih posjetitelja ili njih 30-ak tisuća više nego lani, a ostvarit će više od lanjskih oko 6.500 noćenja, uz ukupnu potrošnju od najmanje 30 milijuna kuna. Po tome te po ‘odjeku‘ koji ima u međunarodnim razmjerima, Špancirfest je jedno od top događanja u Hrvatskoj, koje svake godine iznova privuče sve veći broj posjetitelja i veću potrošnju, čime Varaždin ‘jača‘ svoj turistički promet i prepoznatljivost. Mnogim posjetiteljima je to jedan od glavnih motiva dolaska u taj kraj.

Odlične rezultate s top događanjima u Hrvatskoj ostvaruju i Split (s festivalom elektronske glazbe Ultra Europe), Zagreb (INMusic festival), Novalja (festivali Hideout, Croatia Rocks, Fresh Island), Pula (festivali Outlook i Dimensions), Rovinj (Red Bull Air Race), Dubrovnik (Dubrovačke ljetne igre), a ove se godine tome može ‘pribrojati‘ i možda jedna od najzanimljivijih sportsko-turističkih manifestacija, međunarodna etapna biciklistička utrka Tour of Croatia kroz osam županija duž Dalmacije, Kvarnera, Istre i unutrašnjosti Hrvatske, koja se putem TV-a pratila i u svijetu.

Najčešći (su)organizatori, a uz sponzore nerijetko i među glavnim ‘(su)financijerima‘ top događanja su Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i sustav turističkih zajednica, bez čijeg uključivanja mnogo toga ne bi ni bilo moguće, budući da troškovi organizacije takvih događanja nisu mali. HTZ je ove godine iz svog proračuna za to predvidio 4,6 milijuna kuna ili otprilike slično kao lani.

- Troškovi organizacije top događanja nisu mali, jer se posebna pažnja posvećuje visokoj razini produkcije kako bi se došlo do jedinstvenog doživljaja, a bilo da se radi o glazbenim ili drugim festivalima, sportskim manifestacijama i natjecanjima, ciljanim masovnijim susretima i dr., top događanja osim velike posjete i potrošnje donose najčešće i proizvodne i/ili izvođačke brendove visoke poznatosti koji osiguravaju prepoznavanje, garanciju određenih kvalitetnih sadržaja i snažnu motivaciju za putovanjem u odredišta održavanja, kažu iz Glavnog ureda HTZ-a.

Dodaju da se osim prihoda za odredište i za puno njegovih segmenata, od smještaja i ugostiteljstva, do trgovine i prometa, taxi prijevoza i drugih transfera, top događanjima otvaraju i druge prilike, da se primjerice turisti, koji nerijetko zbog toga u odredište dolaze i prvi put, upoznaju i s ostalom turističkom ponudom tog i drugih odredišta u blizini.

 Povećanje prepoznatljivosti

Iako to nije jedini utjecaj na odlične turističke rezultate Splita, jer tu je svakako kulturno-povijesna ponuda i mediteranski lifestyle, ipak je činjenica da je festival Ultra Europe u tri godine održavanja Split, pa i Dalmaciju i Hrvatsku ‘vinuo‘ na međunarodnu kartu po prepoznatljivosti, donijevši Splitu i veliki porast turističkog prometa. Analiza Glavnog ureda HTZ-a pokazuje da je Split prve godine održavanja Ultre u srpnju 2013. zabilježio 25 posto više dolazaka i 28 posto više noćenja nego prije festivala u srpnju 2012., a porasti su se nastavili i u drugoj i trećoj odnosno ovoj godini, i to još i veći. Dolazaka turista je bilo gotovo 100 tisuća, a noćenja 323 tisuće, što je po 21 posto više nego u lanjskom srpnju, posjetitelja festivala bilo je 15 posto više ili oko 150 tisuća, dok je potrošnja porasla, po procjenama, na oko 500 milijuna kuna.

Velike poraste prometa donio je i Red Bull Air Race Rovinju u travnju i svibnju 2014., od gotovo 50 posto u dolascima i od 56 posto u noćenjima, što je proširilo predsezonu, a slično se nastavilo i ove godine s tom utrkom, kao i s festivalima Outlook i Dimensions u Puli. Oni su u taj grad i Istru doveli u kolovozu i rujnu od 2010. do ove godine čak sedam puta više Britanaca nego u 2009. prije tih festivala. Ti festivali, po procjenama, donose oko 100 tisuća noćenja te oko 100 milijuna kuna prihoda godišnje. I Novalja na Pagu ima top događanja s kojima bilježi veliki promet, poput festivala Hideout i Croatia Rocks te Fresh Island, koji je samo ove godine okupio oko 10 tisuća posjetitelja iz 30-ak zemalja svijeta. I tu su, kao i u Tisnom povodom zadnjeg Garden festivala ove godine te Electric Elephant, Stop making sense, Suncebeat i Soundwave festivala među brojnim stranim turistima došli i puno njih iz Britanije, a to je i tom odredištu u srpnju ove godine donijelo oko dvije tisuće noćenja više nego u istom lanjskom mjesecu.

Među top događanjima u Hrvatskoj je i dugovječni INMUsic festival u Zagrebu, koji je ove godine dodatno narastao sa 80 tisuća posjetitelja, 9 tisuća noćenja u festivalskom kampu na jezeru Jarun i s oko 45 tisuća u drugim vrstama smještaja te s ostvarenom ukupnom procijenjenom potrošnjom od blizu 4 milijuna eura ili za oko 500 tisuća eura višom nego lani.

22. studeni 2024 16:53