Tvrtka Comping, jedna od najvećih IT kompanija u Hrvatskoj, preuzela je većinski dio poslovanja tvrtke Megatrend poslovna rješenja te tako dodatno osnažila svoju tržišnu poziciju, posebice u području data centara, poslovne analitike i infrastrukture. Tim povodom upitali smo Anđelku Strajher, vlasnicu i direktoricu Megatrenda o razlozima prodajte tvrtke i zašto baš Compingu, kakve sinergije i daljnji razvoj Megatrend grupe očekuje te s čime će se baviti nakon prodaje ove tvrtke.
S obzirom na osobne interese i želje, a i prateći trendove u Hrvatskoj i na vanjskim tržištima, Anđelka Strajher je neki oblik poslovnog udruživanja ili prodaje razmatrala već neko vrijeme.
- Istina je i da je tokom zadnjih godina Megatrend imao više upita i interesa za kupnju odnosno preuzimanje cijele tvrtke ili dijelova poslovanja pa je i to utjecalo na moje intenzivnije razmatranje mogućih opcija. Meni je za prodaju bilo bitno da se poslovanje ne samo nastavi već i dalje razvija, te da naši klijenti dobiju najmanje istovjetni nivo usluge na koji su naviknuti. Uz to mi je bilo iznimno važno da zaposlenici koji prelaze dobiju iste uvjete na svojim radnim mjestima i da ne bude otpuštanja. Comping je tvrtka za koju sam procijenila da može osigurati sve ono što je meni važno - rekla je Strajher za Lider.
Poslovna transakcija je napravljena izdvajanjem dijela poslovanja u novu tvrtku Data target d.o.o. U novu je tvrtku prenešena gospodarska cjelina u kojoj se nalaze tehnološki segment poslovanja – podatkovni centar, infrastruktura i uz nju pridruženi servisi, te poslovna analitika. Sastavni dijelovi gospodarske cjeline su, kaže Strajher, i ugovori s klijentima, ugovori s dobavljačima i naravno ugovori sa zaposlenicima, a u konkretnom slučaju radi se o zaposlenicima tehnološkog odjela, odjela poslovne analitike, odjela konzaltinga te odjela prodaje. Comping je kupio novu tvrtku Data target i time stekao stopostotni udio u toj tvrtki.
- Ima nekoliko, što poslovnih, a što osobnih, razloga za prodaju – vjerujem da je okrupnjavanje nužno za opstanak i dugoročno bi bilo teško biti uspješan u obliku i veličini kako je Megatrend do sad poslovao. Bilo koji način okrupnjavanja, neovisno radi li se o udruživanju više tvrtki ili pak kupnji udjela od strane drugih IT tvrtki meni je bio prihvatljiv. Osim tih poslovnih razloga, i ja osobno želim malo promijeniti svoj dosadašnji način rada i organizaciju svog vremena – imam malu unuku Zoru i želim svoj radni dan organizirati tako da mogu s njom provoditi što više vremena.
Anđelka Strajher će nastaviti suradnju s Compingom i tome se veseli. Kaže da neće imati nikakvu funkciju ni u Compingu niti u Data targetu, no Megatrend i Comping zajedno imaju puno veći potencijal rasta. Osim toga, ističe, imat će i raznih poslovnih aktivnosti i u drugim Megatrendovim tvrtkama.
- Da ne bi bilo zabune, Megatrend poslovna rješenja i dalje ostaju na tržištu. Ono na što ćemo se sad fokusirati su rješenja i usluge u području umjetne inteligencije i znanosti o podacima kao i razvoj specifičnih aplikacija za naše klijente. Osim toga, potrebno je navesti i druge tvrtke naše grupacije: Megatrend Redok koji je na tržištu već četrnestu godinu, Megatrend poslovne usluge ove godine imaju desetu obljetnicu, a i naša najmlađa tvrtka Cloudonia ove će godine napuniti pet godina. Megatrend Redok je tvrtka koja se bavi razmjenom elektroničkih dokumenata, nedavno je napravila rebranding te je na tržištu možete prepoznati pod brandom Omnizon networks. Megatrend poslovne usluge su tvrtka koja pruža podršku poslovanju svojim klijentima u segmentu financija i računovodstva, kontrolinga, te nabave i logistike Cloudonia se bavi razvojem aplikacija u suply chainu, a od prošle godine se bavi i primjenom umjetne inteligencije u maloprodaji (lani smo započeli AI razvojni projekt prepoznavanja artikala na policama). Osim navedenog imam i planove rada van IT-ja. Za sad su to samo ideje, a kako će se to dalje razvijati i hoću li ih uspjeti ostvariti, pokazat će budućnost. - zaključuje Anđelka Stajher.