Iako je Shipshape specijaliziran za razvoj prilagođenih softverskih rješenja, temelj poslovanja je e-trgovina, odnosno izrada webshop-rješenja za male, srednje i velike tvrtke. Davor Španić, osnivač i direktor Shipshapea, osnovanome 2014., ističe da klijentima pružaju potpunu uslugu u e-trgovini, od konzultantskih savjeta pri planiranju, postavljanju i pokretanju web-trgovine do vođenja svih marketinških aktivnosti povezanih s njom.
Što su izazovi e-trgovine u koronakrizi?
– Krajnji kupci znatno više traže internetsku trgovinu, kao i tvrtke koje do sada nisu imale razvijen online prodajni kanal. Projekti na kakvima mi radimo, potpuno prilagođeni klijentima, traju od dva do šest mjeseci, ovisno o zahtjevnosti i opsegu projekta. Shipshapeov tim cijelu je prošlu i prvi dio ove godine bio u petoj brzini i zaista smo projekte završavali što smo prije mogli kako bismo klijentima omogućili nov izvor prihoda. Klijenti su imali još dva izazova: logistiku i korisničku podršku. Dostavne su službe zbog povećanog opsega posla čak podizale cijene, a zbog velikog broja novih online kupaca upiti korisničkoj podršci bili su češći i tvrtke su trebale raspodijeliti dodatne resurse. Kako bismo pomogli klijentima, integrirali smo internetske trgovine i dostavne službe pa su se nalozi za prikupljanje kreirali automatski i omogućilo se praćenje pošiljki. U administraciji internetske trgovine dostupni su pak alati poput Shared Inboxa za upite korisnika iz svih kanala (e-pošta, Facebook, Instagram) te se obrada svakog upita dodjeljuje i prati u sklopu 'Zadataka' kako bi svi u timu bili upoznati s trenutačnim statusom.
Koje posebnosti nudite svojim korisnicima?
– Internetske trgovine integriramo s poslovnim sustavima klijenata poput 4D Wanda, s kojim smo potkraj prošle godine uspostavili partnersku suradnju. Tu su i drugi ERP-ovi (sustavi za upravljanje poslovnim procesima) poput Pantheona, Luceeda ili Gatha. Zatim se integriraju sustavi za plaćanje Corvus Pay, WS Pay, HT Payway, Monri, Paypal, ali i zanimljiva domaća rješenja poput KEKS Paya ili Electrocoinova Payceka za primanje kriptovaluta. Zatim se integrira s dostavnim službama i sustavima za e-mail marketing kao što su Mailchimp, SendINBlue ili domaći Webpower. Kako je i digitalni marketing iznimno važan za uspjeh, i u tome klijentima možemo ubrzati rast i olakšati poslovanje.
Shvaća li se u Hrvatskoj koliko je važna digitalizacija?
– Od početka razvoja platforme Shape Core, na kojoj se pokreću naši webshopovi, radi se na tome da što više procesa bude automatizirano. Preduvjet za to jest integracija vanjskih sustava. Osim web-trgovina, Shipshape za klijente razvija CRM sustave skrojene prema mjeri klijenata, odnosno poslovne informacijske sustave za internu organizaciju i digitalizaciju procesa: komercijalu, logistiku, servis i proizvodnju. Radili smo na vrlo zahtjevnim projektima poput digitalizacije velikog proizvodnog pogona i praćenje sljedivosti proizvodnje.