Iako je američka tvrtka za razvoj električnih kamiona na vodikov pogon Nikola prije dvije godine tužila Teslu za krađu kamionskog dizajna i zatražila odštetu od dvije milijarde dolara, čini se da tužitelj ima 'putra na glavi'.
Iz Nikole, čiji je osnivač Trevor Milton ovih dana morao odstupiti jer je ulovljen u krupnim lažima, tvrdili su da je Tesla Semi kopija njihovog modela Nikola One, modela čije je skice navodno sam Milton izrađivao u svom podrumu. Prema Teslinom posljednjem istupu čini se da je taj 'podrum' bio u Hrvatskoj i da nije pripadao Miltonu, već dizajneru Rimac automobila Adrianu Mudrom, koji je dizajnirao i Concept One i C_Two. Iz Nikole pričaju da je Milton dvije godine radio na kamionu te da je nezadovoljan dizajnom 2015. angažirao Stevea Jennesa s kojim je nakon dugog procesa osmislio finalni izgled kamiona.
U tužbi Milton tvrdi da je s dizaniranjem svog kamiona počeo 2013. te da ga je kasnije usavršavao kompanijski tim. Međutim, u odgovoru na tužbu Tesla je prošloga tjedna istaknula da Nikola ne može zaštititi patentom svoj dizajn jer on nije nastao unutar kompanije, već ga je napravio Mudri. Takve je navode dvoje svjedoka upoznatih s događanjima potvrdilo poslovnom dnevniku Financial Timesu koji piše da je Nikolin osnivač dizajn kupio 2015. godine nakon sastanka s Mudrim tijekom posjeta tvrtki Rimac automobili.
FT navodi da je futurustički model kamiona dio Mudrovog diplomskog projekta The Road Runner. Iako je po snimkama zaslona Nikolinih zaposlenika vidiljivo da je 13 osoba pozvano da surađuje na projektu prototipa 'Nikola Roadrunnera', Nikola u svojoj tužbi protiv Tesle nigdje ne spominje Mudrog, Rimca ili da su dizajn kupili. Međutim, prema izjavama Miltonove tvrtke čini se da su trebali.
- Kamion Nikola One dizajnirao je i patentirao Nikola. Uobičajeno je da se licencira dizajn treće strane tijekom razvoja vozila. Premda je Nikola u ranom stadiju procesa kupio licencu za dizajn Adriana Mudrog, on nije bio dio dizajnerskog tima i njegov se dizajn razlikuje od onoga koji je osmislio Nikola za svoj kamion - rekli su iz Nikole potvrđujući da je Tesla u pravu što se suradnje s Mudrim tiče.
Novosti nisu dobre za tvrtku. Skandali se redaju u Nikoli koja je u lipnju izašla na burzu i postala javna tvrtka. Ispada da je sva revolucionarna tehnologija tuđa, dionicama pada vrijednost, investitori se izvlače iz 'prijevare' koju je razotkrio izvještaj hedge fonda Hindenburg Research. Dizajner iz podruma morao je odstupiti, ali njegovi potezi iz prošlosti još uvijek nanose štetu tvrtki na kojoj stoji veliki zadatak ponovnog stjecanja povjerenja.