FlixBus, jedan od većih europskih prijevoznika, prošlu je godinu završio zadovoljavajućim rezultatima. Unatoč mnogobrojnim izazovima kako na globalnom tako i domaćem terenu, FlixBus je 2021. godine koristilo 30 milijuna putnika diljem svijeta, što je jednako kao i prve pandemijske godine, navodi se u priopćenju. Tako je tvrtka, suradnjom s autobusnim partnerima, rundom financiranja u lipnju 2020., akvizicijom Greyhounda u SAD-a, daljnjim širenjem na tržište Brazila te ulaganjem u željeznice, odnosno u FlixTrain, zadržala stabilno poslovanje i posvetila se održivom načinu poslovanja.
Stabilnost u poslovanju, kontinuirana ulaganja kao i pozicioniranje kompanije u smjeru snažnog budućeg rasta, već početkom ove 2022. godine dovodi do promjene naziva FlixMobility GmbH grupe u FlixMobility SE te restrukturiranja upravljačkog tima.
Značajni koraci u pomicanju granica u hrvatskoj autobusnoj industriji
Prošle, 2021. godine, FlixBus je u Hrvatskoj proslavio punih pet godina te su na početku ljetne sezone pokrenute sve međunarodne linije na kojima je prometovao u pred-pandemijsko vrijeme, odnosno rekordne 2019. godine. U ljetnoj sezoni FlixBus je vratio više od 70 posto putnika iz 2019. godine.
Čvrstim etabliranjem u prijevozničkoj industriji, FlixBus je u određenoj mjeri uspio stati na kraj iskorištavanju tržišne situacije nepovoljne za postojeće i potencijalne korisnike. Od značajnih koraka izdvaja se ponovno povezivanje Rijeke i Zagreba zelenim FlixBus autobusima. Ovim povezivanjem na navedenu liniju dodan je FlixBus kao novi autobusni prijevoznik, što je znatno utjecalo i na smanjenje cijena prijevoznih karata.
Značajnu ulogu u hrvatskom autobusnom prijevozu označio je i nedavni početak suradnje FlixBusa s Čazmatransom čime se daljnjim budućim koracima povećava razina usluge autobusnog prijevoza Hrvatske. Veća frekvencija polazaka, bolja povezanost kako stanovništva Hrvatske tako i bolja dostupnost za daljnji razvoj turizma, samo su neke od prednosti ove suradnje.
- Zahvaljujući lokalnom FlixBus timu koji neprestano traži načine kako osigurati kontinuirano poslovanje našim hrvatskim autobusnim partnerima u promjenjivim uvjetima koje nameće pandemija, uspjeli smo pronaći balans u poslovanju koji je naš poslovni model učinilo održivim. U konačnici najviše su profitirali i putnici. Izuzetno je važno naglasiti nužnost usklađivanja poslovanja s direktivama Europske unije i drugom stečevinom EU. Hrvatska kao dio Europske Unije treba provesti usklađivanje Zakona o cestovnom prometu s EU regulativom, jer su jasno vidljive pozitivne koristi usklade na svim EU tržištima. Djelomično je određenim koracima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pokrenulo usklađivanje s EU regulativom u smislu odobravanja kabotaža čime je značajno porasla iskoristivost postojećih kapaciteta, značajnije uposlena postojeća radna snaga, te porasla potražnja za novom, a putnicima omogućena bolja i jača povezanost Hrvatskom, no to još uvijek nije dovoljno - izjavio je Ante Grbeša, direktor FlixBus CEE South regije.