Hrvatska
StoryEditor

Fortenova prodala svoj udio u Zagreb plakatu tvrtki Mandis

03. Svibanj 2021.
foto Shutterstock

Iako se u javnosti još nije pojavila službena informacija, prema podacima iz Sudskog registra, tvrtka Zagreb plakat, u čijem su vlasništvu do sada bili Zagrebački Holding s 51 posto i Fortenova grupa s 49 posto udjela, od prošlog petka ima novog vlasnika. Naime, Fortenova grupa prodala je svoj udio tvrtki Mandis u vlasništvu Mirele Soldo, čime je nastavljen proces rješavanja non-core biznisa iz portfelja Fortenova grupe. 

Tvrtka Zagreb plakat osnovana je 2008. godine te se usko specijalizirala za vanjsko oglašavanje na billboardima, citylight vitrinama, bigboardima te špan-masterima na javnim površinama i nekretninama u vlasništvu grada Zagreba. Ova transakcija mogla bi rezultirati zanimljivim poslovnim modelom, s obzirom da se Mandis predstavlja kao vodeća hrvatska tvrtka koja objedinjuje instore & outdoor segmente oglašavanja.

- Ulaskom novog vlasnika koji je renomirana tvrtka na tržištu oglašavanja, namjera je da se poslovanje Zagreb plakata pojača i poboljša. U tom smislu planiraju se nove investicije u razvoj djelatnosti tvrtke. Vrijednost transakcije nama nije poznata, to je ugovorni odnos između prodavatelja i kupca poslovnog udjela i u pravilu se ne objavljuje – komentirali su ukratko iz tvrtke Zagreb plakat.

Zagrebački holding proteklih se godina u nekoliko navrata želio riješiti Zagreb plakata, ali nije bilo zainteresiranih kupaca, čak ni od strane tvrtke Media u vlasništvu Ivice Todorića, koja je držala 49 posto preostalog udjela, koji je kupila za 109 milijuna kuna. 

Otegotna okolnost za Zagreb plakat bila je i pravomoćna presuda Visokog upravnog suda iz 2013, kojom je Zagreb plakat izgubio monopolistički položaj u oglašavanju na javnim površinama te je ukinuta odredba prema kojoj je oglašavanje komunalna djelatnost pa se postavljalo i pitanje pravnog legitimiteta Zagreb plakata kao tvrtke, a samim tim i ugovora koji je između Grada i Zagreb plakata potpisan na 25 godina.

Uspoređujući rezultate dva konkurenta iz iste branše, Zagreb plakata i Europlakata vlasništvu austrijske tvrtke Akünder, zagrebačka tvrtka je u 2019. ostvarila 35,3 milijuna kuna, a Europlakat, koji, između ostalog zapošljava i duplo više radnika (njih 30-tak), 61,5 milijuna kuna prihoda. No ono što je zanimljivo je da je Zagreb plakat s gotovo dvostruko manjim prihodima ostvario veću dobit od 10,8 milijuna kuna, dok je Europlakat zabilježio 7,4 milijuna prihoda.

Pitali smo Mandis i Fortenovu za komentar ove transakcije, ali nismo na vrijeme dobili odgovor.   

22. studeni 2024 09:37