Hrvatska
StoryEditor

Greypove baterije i u Porscheovim električnim biciklima

23. Srpanj 2021.
Greyp bikes

Najpoznatiji proizvođač hrvatskih električnih bicikala, tvrtka Greyp domaćeg vunderkinda Mate Rimca, ove godine planira prodati preko 1000 komada, gotovo dvostruko više nego prošle godine. Prodaju je definitivno ubrzala korona, ali i usporila, jer nema dijelova i komponenti zbog turbulencija u dobavnim lancima i izazovima u azijskim tvornicama poput Shimana. Kako kaže Dominik Vrbanac, voditelj prodaje u Greypu, tvrtka bilježi više od 100-postotnog rasta svake godine (količinski i prihodovno).

- Ako gledamo unatrag od osnivanja Greypa, 15 posto bicikala je prodano u Hrvatskoj, sve ostalo je izvoz. Prodaja električnih bicikala bilježi rast na svim tržištima, pogotovo u DACH regiji (koja uključuje Austriju, Njemačku i Švicarsku), gdje je svaki treći prodani bicikl električni, a u Njemačkoj se godišnje proda 2.5 milijuna električnih bicikala. Dodatno, zbog Covida, trend prodaje električnih bicikala je porastao tako da i u 2021. godini, potražnja nadmašuje ponudu, dok velika nestašica dijelova i komponenti predstavlja glavni izazov u isporuci prodanih jedinica - rekao je Vrbanac. On dodaje da kao i svim proizvođačima na svijetu, novonastala situacija sa nabavom stvara probleme, ali trude se rješavati ih najbolje što mogu.

- Obzirom da dosta komponenata u biciklističkom svijetu dolazi iz Kine i Tajvana, pokušavamo pronaći dobavljače u Europi kako bismo skratili nabavni proces, ili se čak okrenuti vlastitoj proizvodnji. Vremena dostave su u nekim slučajevima skočila sa uobičajenih 60 dana na čak 720 dana, tako da zbog trenutne situacije naš odjel planiranja već naručuje komponente i elemente elektronike za 2023 godinu! - kaže Vrbanac.

Kako ističe Domagoj Topličanec, voditelj mehaničkog inženjeringa, u proizvodnim pogonim u Svetoj Nedelji se razvija sottware za bicikle i baterije, a dizajnira se i rama, dok se sve ostale komponente naručju od različitih proizvođača diljem svijeta. Proces proizvodnje se sastoji od više faza, a u njihovom, dodaje, slučaju se trajanje čak i udvostručuje jer uz razvoj bicikla paralelno razvijaju i software.

- Sam proces počinje istraživanjem potencijalnog tržišta, potreba i želja potrošača kao i pregledom konkurencije te pozicioniranjem – komponente, dodatni featurei, tehnologija, a naravno i cjenovno. Nakon toga kreće proces dizajna rame (trajanje je različito radi li se o karbonskoj rami kao što je Greyp G6 ili aluminijskoj rami kao na Greyp T5 modelima) i nabave ostalih komponenti. Nakon što se dizajn rame finalizira, testiraju se komponente i cijeli bicikl kao sustav. Ovo je, naravno, veoma skraćeni i pojednostavljeni opis procesa, a zadnji model koji smo razvijali nas je "uhvatio" baš za vrijeme najveće COVID panike ali smo unatoč nemogućnosti normalnog rada i putovanja, nedostatku i/ili kašnjenju dijelova, uspjeli izbaciti odličan trekking bicikl u rekordnom vremenu - istaknuo je Topličanec.

Vrbanac podsjeća da je Greyp na tržište izašao sa vrlo specifičnim modelom, G12S koji je u stvari mješavina motora i električnog bicikla. Vrlo brzo su, napominje, shvatili da je potrebno razviti svakodnevniji model i tako je nastao Greyp G6 (mountain bike sa prednjom i stražnjom suspenzijom), koji je trenutno dostupan u pet modela: G6.1, G6.2,G6.2 OFFROAD, G6.3 i G6.X koji je dostupan u ograničenim količinama.

- U segmentu mountain bikeova imamo i hardtail verziju, Greyp G5.1 i G5.2, a početkom srpnja smo javnosti predstavili i nove trekking modele, Greyp T5.1 i T5.2. Što se kupaca tiče, rekao bih da je G6.3 najpopularniji mountainbike model, dok od T5 serije imamo i veća očekivanja - kaže Vrbanac. No, bit će i novosti.

Premda će Greyp i dalje nastaviti proizvoditi "pametne" električne bicikle za teške terene, uskoro će predstaviti svoj city-bike model na kojem trenutno rade. No, nije to jedini segment poslovanja, Greyp također, kao i Rimac automobili, razvijaju i proizvode tehnološka rješenja za druge proizvođače bicikala.

- Upravo smo završili jedan takav veliki projekt za Porsche, a u najavi su još minimalno tri - poručuje Topličanec.

22. studeni 2024 13:25