Gubitak Croatia Airlinesa (CA) u prvom polugodištu iznosio je 173,2 milijuna kuna, što je znatno više u odnosu na isto razdoblje lani kada je iznosio 89,4 milijuna kuna, objavili su u petak iz te tvrtke.
Kompanija je, kako navode, u prvom polugodištu podijelila sudbinu zrakoplovne industrije, koja se zbog pandemije koronavirusa suočila s najdubljom krizom u svojoj povijesti.
Epidemijska kriza drastično je smanjila potražnju za uslugama zračnog prijevoza, što je negativno utjecalo na financijsko poslovanje kompanije, ističu iz CA, navodeći da je u takvim tržišnim okolnostima zabilježen operativni gubitak od 155,4 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 173,2 milijuna kuna.
Za usporedbu, lani je u istom razdoblju ostvaren gotovo dvostruko bolji rezultat, odnosno 89,43 milijuna kuna gubitka, navode iz CA.
U prvom polugodištu zrakoplovi Croatia Airlinesa obavili su 5.661 let, što je pad od 57 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Pritom se struktura naleta prilagođavala potrebama prometa, a s obzirom na tržišne okolnosti veći naglasak bio je na korištenju flote Q400, čiji je kapacitet manji u odnosu na Airbuse.
U prvom polugodištu prevezeno 66 posto manje putnika
Iz tvrtke u priopćenju navode da je u prvom polugodištu prevezeno 330.935 putnika, što je gotovo 630.000 ili 66 posto manje nego u istom razdoblju lani.
Broj putnika u domaćem redovitom prometu je smanjen za 63 posto, na 83.618, u međunarodnom redovitom prometu pad je iznosi 66 posto, na 244.382 putnika, a u izvanrednom prometu 84 posto, na 2.935 putnika.
Kao izravna posljedica manjeg naleta i manjeg broja prevezenih putnika, smanjeni su prihodi iz poslovanja za 55 posto u sklopu kojih je najznačajnije smanjenje putničkih prihoda u visini od 399,1 milijuna kuna.
Unatoč tome, operativni troškovi su smanjeni 41 posto kao rezultat smanjenja razine prometa, ali i poduzetih operativnih i drugih mjera smanjenja troškova na svim razinama kompanije.
Razoran učinak krize uzrokovane koronavirusom osobito je bio izražen u drugom kvartalu, u kojem kompanija u uobičajenim okolnostima počinje ostvarivati dobit kojom se pokrivaju gubici zimskog razdoblja.
Tako je gubitak u drugom kvartalu ove godine iznosio 62,7 milijuna kuna, dok je u istom razdoblju lani ostvarena dobit iz poslovanja u iznosu od 10,5 milijuna kuna te neto dobit od 9,1 milijuna kuna.
Iz Croatia Airlinesa ističu kako nisu prekinuli prometovanje u izvanrednim okolnostima, za razliku od drugih avioprijevoznika koji su u prvoj polovici ožujka obustavili sve letove u Hrvatsku.
Kompanija je od početka krize omogućila povratak u Hrvatsku za oko 23.000 tisuće hrvatskih građana, a istodobno je bila na raspolaganju Vladi s kojom je organiziran prijevoz humanitarne pomoći, vraćanje hrvatskih vojnika iz Afganistana te više repatrijacijskih letova iz različitih dijelova Europe, kao i repatrijacijski let u Kinu koji je bio najdulji let u povijesti tvrtke.
Zrakoplovi Croatia Airlinesa trenutno lete iz Zagreba u 14 europskih odredišta i pet hrvatskih zračnih luka.