"To je dobra vijest za sve građane koji koriste e-trgovinu i osnovne poštanske usluge, a koje u Hrvatskoj pruža Hrvatska pošta-HP temeljem akata Svjetske poštanske unije", komentiraju iz HAKOM-a rješenje o toj zabrani, datiranog s 18. rujnom ove godine.
Ističu i da se u obrazloženju tog rješenja, uz ostalo, navodi i da je Hrvatski sabor početkom 2019. ratificirao Svjetsku poštansku konvenciju (SPU) te da je HAKOM zatražio mišljenje Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o odredbama Zakona o poštanskim uslugama (ZPU) koje se odnose na međunarodni pismovni promet.
"Temeljem pribavljenog mišljenja nadležnog Ministarstva i ovlaštenog prijevoda akata SPU-a, poštanski inspektor je odlučio zabraniti HP-u naplatu uručenja malih paketa od primatelja. Dobra vijest za sve građane je i da se HP ne može žaliti na to rješenje, iako može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom protiv HAKOM-a, no eventualna tužba neće odgoditi izvršenje rješenja", poručuju iz HAKOM-a.
U rješenju o zabrani dalje naplate te dodatne poštarine, navodi se i da je HP u postupku uručenja malog paketa, kao međunarodne dolazne poštanske pošiljke mase do 2 kilograma, protivno aktima SPU, obavljao naplatu za uručenje malog paketa od 4,50 kuna od primatelja tih pošiljaka.
HP-u je stoga naloženo da u roku od osam dana po primitku tog rješenja prestane s tim postupanjem, odnosno da ukine tu naplatu za uručenje malog paketa i u istom roku obavijesti inspektora o poduzetim mjerama.
"U slučaju nepostupanja po ovom rješenju, odgovornoj osobi izreći će se novčana kazna u iznosu od 50 tisuća kuna, a u slučaju daljnjeg neispunjavanja obveze, izreći će se druga, veća novčana kazna", stoji uz ostalo u tom rješenju.
HAKOM je taj inspekcijski nadzor nad HP-om proveo po službenoj dužnosti jer je regulator i poštanskog tržišta, a i zbog prigovora korisnika da im HP naplaćuje takav iznos za uručenje malog paketa na adresi ili u poštanskom uredu kada ga dođu preuzeti.
Zbog tog rješenja HP je tražila produljenje roka za izvršenje za dodatnih 30 dana, smatrajući da je navedeni dani rok od osam dana prekratak zbog složenosti tehnoloških procesa te da bi kao takav, kako su naveli, mogao imati znatnije povećanje u troškovima poslovanja.
No, poštanski inspektor HAKOM-a je nakon analize dostavljenih argumenata glede odgode rješenja utvrdio da navedeni zahtjev HP nije osnovan te je drugim rješenjem, od 25. rujna ove godine, odbijena odgoda izvršenja, uz obrazloženje da HP nije dokazala mogućnost nastanka teško popravljive štete i nije dokazala kako odgoda ne bi bila protivna javnom interesu.