Obrazovanje se provlačilo i u ranijim analizama u serijalu 'Hrvatski SWOT' i to s različitim vrednovanjem. Analitičari su ga smještali baš u sve kategorije. Isto je napravio Predrag Bejaković iz Instituta za javne financije u svojoj originalnoj analizi koju je u cjelini pripremio isključivo iz obrazovnog rakursa. To ipak nije SWOT analiza obrazovanja, nego pokazuje koliko školski sustav utječe na razvoj gospodarstva.
Tvrdi da su ulaganja u materijalni i ljudski kapital presudna za gospodarski razvoj te da je visoka povezanost ostvarenog rasta i povećanja dohotka po glavi stanovnika s ulaganjima u obrazovanje i obrazovnom strukturom.
Bejaković se poziva na niz relevantnih autora koji su utvrdili kako stupanj obrazovanja djeluje na gospodarski rast te da je pozitivno povezan i s industrijskim razvojem.
Obrazovna struktura stanovništva i zaposlenih usklađena s gospodarskim potrebama presudna je odrednica zapošljivosti, konkurentnosti i gospodarskog razvoja, tvrdi Bejaković, ali primjećuje da se može s priličnom sigurnošću procijeniti da su obrazovani u Hrvatskoj u znatnoj mjeri završili škole, fakultete i akademije koje nisu neposredno odabrane prema potrebama suvremenoga gospodarstva te da zaposlenici u traženim zanimanjima često ne raspolažu s važnim potrebnim znanjima i sposobnostima.
Stoga naglašava dodatnu važnost obrazovanja odraslih kojim se poboljšava zapošljivost i konkurentnost radne snage: – To bi trebalo olakšati pronalaženje posla i ublažiti dugotrajnu nezaposlenost, omogućiti smanjenje rashoda socijalne skrbi i preusmjeriti ih u programe poticanja gospodarskog razvoja.
Zbog svega toga Bejaković, među ostalim, predlaže razvijanje konzistentnog sustava informacija o obrazovnim i kvalifikacijskim potrebama na tržištu rada te da se obrazovni sustav izmijeni iz sustava vođenog ponudom u sustav vođen potražnjom. Svjestan je da je, pogotovo za malu zemlju poput Hrvatske, teško ostvariti odgovarajuću konkurenciju u pružanju obrazovnih usluga te pouzdano signaliziranje o kvaliteti pojedinih škola. Stoga je, tvrdi Bejaković, potrebno dosljedno i objektivno praćenje, ocjenjivanje i objavljivanje obrazovnih rezultata pojedinih škola i programa obrazovanja odraslih.