Obrazovanje je tema koja je podijelila dosadašnje analitičare u Liderovom projektu 'Hrvatski SWOT'. Dosad je bilo u sve četiri 'kućice' u SWOT-matrici. Od snage, koja je u relativno obrazovanoj radnoj snazi i prihvaćanju novih tehnologija, prilike koju neki analitičari vide u obrazovnom sustavu, do slabosti jer prevladava obrazovanje za profesije prošlosti, a ne profesije budućnosti. Naš današnji analitičar Vedran Antoljak svrstava ga u prijetnje zbog spore prilagodbe obrazovnog sustava današnjim potrebama.
Tako smo dobili najširi dijapazon ocjena koji potvrđuje da je obrazovanje jedna od neuralgičnih tema o kojima ovisi budućnost, a o kojoj nema jedinstvenog stajališta.
Istodobno je obrazovanje ogledni primjer nastavka projekta 'Hrvatski SWOT'. Naime, iz analiza koje objavljujemo zaključno ćemo izvlačiti 'srednju vrijednost', a nakon toga na red će doći TOWS analiza hrvatske ekonomije. Pojednostavnjeno, s istim ulaznim podacima matrica TOWS odgovara na pitanja o upotrebi snage kako bi se iskoristile prilike i kako bismo se suočili s prijetnjama te o prevladavanju slabosti kako bi se mogle iskoristiti prilike i kako bismo se obranili od prijetnji ili ih izbjegli.
No, vratimo se današnjem analitičaru, koji detektira polarizaciju društva i prijetnju javne percepcije koja osuđuje poduzetništvo. I nije jedini u ovom serijalu koji tvrdi da je danas na sceni nova predrasuda. Nekad davno vladala je socrealistička krilatica 'radnici, seljaci i poštena inteligencija' (koja je jedina svoje 'poštenje' morala dokazivati, a inače je nepoštena, sumnjiva, protudržavna…). Danas u javnom poimanju kao da imamo novu 'kaprealističku' predrasudu: radnici, seljaci, državni službenici, političari i - pošteni poduzetnici. Takva polarizacija ne može dobro završiti.