Coface, tvrtka za naplatu potraživanja, početkom sljedeće godine uvest će novi operativni sustav koji će klijentima omogućiti bržu i efikasniju naplatu. Igor Pirnat, regionalni menadžer (country manager) Coface Adriatica, i Marko Belošević, analitičar u naplati potraživanja za poslovne korisnike u toj kompaniji, tvrde da će to ubrzati rješavanje problema naplate s kojim se trenutačno suočava čak 80 posto tvrtki.
Kako posluje Coface i koje je promjene u naplati potraživanja donijela pandemija korovirusa?
Pirnat: – Coface je kao globalni lider u osiguranju potraživanja s više od 75 godina iskustva i jedinstvenom globalnom informacijskom mrežom izravno ili putem poslovnih partnera prisutan u sto zemalja u svijetu i omogućava pristup bazi trenutačno online dostupnih poslovnih informacija za više od dvjesto milijuna poduzeća. Uključivanjem nas kao treće strane u postupak naplate pomažemo smanjiti rizik, povećati likvidnost, poboljšati novčani tok i vratiti uloženi kapital te tako klijentima omogućiti bolji rejting i bonitet. Globalna Coface informacijska mreža omogućila je neometanu provedbu naplate potraživanja i u vrijeme pandemije koronavirusa. Dok sirovine i proizvodni procesi sve više poskupljuju, a platežna se moć smanjuje, trenutačne Vladine mjere potpore poduzetnicima privremeno su umanjile broj postupaka naplate, no nakon što se ukinu, očekuje se povećanje broja tih postupaka, više blokada i insolventnih postupaka, kao i otežana naplata. Stoga Coface stručnjaci s pomoću ekonomskih analiza i procjena po zemljama i sektorima pomažu u donošenju ispravnih strateških i operativnih poslovnih odluka.
Koliki je udio kompanije Coface na hrvatskom tržištu naplate potraživanja i koji su daljnji planovi?
Pirnat: – Coface svojim inovativnim rješenjima održava stalan rast svog udjela na lokalnim i inozemnim tržištima. Čak 80 posto poduzeća suočava se s problemom neplaćenih računa, glavnim razlogom za pokretanje stečajnog postupka. Jedna je od glavnih misija Coface stručnjaka zaštititi poduzeća od rizika neplaćenih računa, koji može ugroziti poslovanje. Stoga će početkom sljedeće godine Coface uvesti novi operativni sustav koji će klijentima omogućiti bržu i efikasniju naplatu.
Koje postupke naplate potraživanja provodi Coface?
Belošević: – Potraživanja se naplaćuju isključivo od poslovnih korisnika, odnosno B2B klijenata, i ta je naplata ovisno o potrebama klijenata fleksibilna i prilagodljiva. Postupak osigurava naplatu potraživanja na lokalnoj i međunarodnoj razini, tijek naplate prilagođen je vrsti duga, dužniku i obilježjima kupca. U naplati primjenjujemo pravne savjete i postupke specijaliziranih internih odvjetnika ili odvjetnika partnera, učinkovit automatski sustav upravljanja naplatom malih i velikih potraživanja te elektroničku razmjenu podataka između sustava klijenata i Coface online baze. Primjenom tih mjera uvelike se ubrzava naplata potraživanja. Osim standardnih mjera naplate koje uključuju slanje opomena, telefonske kontakte, osobne posjete i pregovore o planu plaćanja, Coface stručnjaci pružaju potporu u bilo kojem dijelu životnog ciklusa fakture. Oslanjaju se na poslovne informacije iz jedinstvene globalne informacijske mreže analiza rizika iCON i blisko surađuju s Odjelom za rizik i ekonomska istraživanja Coface grupe.
Koliki je ukupan iznos koji trenutačno potražujete od dužnika i koliko ćete na tome zaraditi?
Belošević: – Važno je istaknuti da Coface ne otkupljuje potraživanja i da je pokretanje postupka naplate potpuno besplatno, a provizija se naplaćuje isključivo nakon uspješno završenog i pozitivno naplaćenog potraživanja. Prioritet je naših stručnjaka izvansudska naplata potraživanja uz istodobno očuvanje dobrih poslovnih odnosa, što vam štedi vrijeme i trud, pa imate vremena posvetiti se svojim glavnim djelatnostima. Višegodišnje iskustvo i stručnost u naplati potraživanja našim klijentima ulijeva povjerenje te se povećava broj slučajeva, zbog čega je teško točno odrediti ukupan iznos koji trenutačno potražujemo. Prihodi će pak biti poznati nakon uspješna završetka postupka naplate.