Hrvatska
StoryEditor

Ivana Poštić: Učinkovitost leasinga neupitna je i za velike i za male tvrtke

30. Travanj 2021.
Ivana Poštić

Direktorica operative i razvoja ALD-a Ivana Poštić govori o prednostima full service leasinga, prilagođavanju poslovanja potrebama svakog klijenta, električnim vozilima, inovacijama i budućnosti leasinga.

ALD Automotive na tržištu je više od 15 godina i prati trendove u uslugama upravljanja voznim parkom. Koje su prednosti operativnog leasinga za kompanije?

Kada je ALD u Hrvatskoj krenuo, za leasing vozila i upravljanje voznim parkom odlučivale većinom međunarodne kompanije.U prvim godinama svega dvadeset djelatnika brinulo je o stotinjak klijenata s flotom od oko 1500 vozila. Relativno je sporo tekla transformacija poslovanja lokalnih kompanija i napuštanje koncepta kupovine vozila, ali danas je neupitna učinkovitost leasinga kako za velike tvrtke tako i za male poduzetnike.

Operativno, financijsko i administrativno upravljanje voznim parkom zbog zakonskih obveza, ali i prirode posla kompanija, izrazito je zahtjevno, oduzima puno vremena i resursa. Angažiranjem specijaliziranih usluga kao što su, naprimjer, operativni leasing s cjelovitom uslugom, kompanije su u potpunosti lišene adminsitracije i mogu se usmjeriti na core svog poslovanja. To je ujedno i najisplativija opcija upravljanja voznim parkom.

Okolnosti i način poslovanja lokalnih kompanija znatno se razlikuje od onoga u razvijenijim zemljama, što zbog zahtjevnije administracije, sporije transformacija u vidu digitalizacije, optimalizacije, itd. Kako ALD Automotive, kao međunarodna kompanija, odgovara potrebama lokalnog tržišta i lokalnih klijenata?

Od krovne organizacije ALD International preuzeli smo međunarodne standarde i dobre prakse u poslovanju. Kad sam se prije devet godina zaposlila se kao asistentica u prodaji, prvi put sam se susrela s ozbiljnim poslovnim protokolima, a naglasak je bio na izrazito kvalitetnoj, ali uniformiranoj usluzi. Kroz direktnu komunikaciju s klijentima koja se nastavila i kada sam postala voditeljica ključnih kupaca, kasnije i voditeljica prodaje, postalo je jasno da je neophodno ponuditi apsolutno fleksibilnu uslugu i prilagoditi se okolnostima u kojima naši klijenti posluju.

S kojim izazovima se kao nova direktorica operative i razvoja suočavate, posebno u kontekstu pandemije?

Posljednje tri godine usmjerili smo se na unutarnju reorganizaciju, optimizaciju i digitalizaciju procesa kako bismo se mogli prilagoditi potrebama klijenata. Najveći izazov u tom procesu bio nam je zastarjeli način rada, ali i promjena razmišljanja zaposlenika. Nikad nije jednostavno promijeniti način na koji radimo svakodnevne poslove, pogotovo one najjednostavnije jer smo svi robovi naših malih navika.

S druge strane, većina zaposlenika je u ALD-u od samih početaka i svojim znanjem stekli su status eksperata što je jedna od naših najvećih snaga. Iz tog razloga, uključili smo sve zaposlenike u proces digitalne transformacije te zajedno radili na najboljim rješenjima. Rezultat toga je da smo izbacili dio administracije koja nas je nepotrebno gušila te sada s istim brojem zaposlenika možemo neometano pružati jednaku kvalitetu usluge i pratiti trend rasta.

Tim pravovremenim ulaganjem u nov način rada bili smo spremni suočiti se s neočekivanim posljedicama pandemije koronavirusa. Naravno, bio je velik izazov organizirati rad od kuće i u timovima, a zadržati kvalitetu svih usluga, ali kad sad pogledam unazad, imam dojam da je sve prošlo prilično bezbolno. U tome su nam puno pomogli i naši zaposlenici koji se prilagođavaju novitetima.

Automobilska industrija se sve više okreće proizvodnji električnih vozila, a svijest o smanjenju negativnog utjecaja na okoliš više nije trend već nužnost. Kako se ALD Automotive prilagođava novim okolnostima i trendovima?

Upravo tako, električna vozila u svijetu više nisu trend već standard. Kod nas je nešto drugačija situacija jer smo relativno malo tržište, ali definitivno više nije dovoljno samo razmisliti hoćemo li uzeti auto s benzinskim ili dizel motorom. 

Lokalno za sad nemamo značajan broj električnih vozila, ali prema upitima naših klijenata vidimo u kojem smjeru budućnost ide. Na razini grupe u zadnje tri godine zabilježen je prosječni rast od 10 posto, no u nekim zemljama članicama postotak rasta udjela voznog parka u korist električnih vozila iznosi i preko 50 posto. Uvjereni smo da će se taj trend u budućnosti kopirati i na Hrvatsku.

Kakvu budućnost vidite za leasing?

Na hrvatsko tržište prenosimo globalnu strategiju naše Grupe, prilagođavajući se lokalnim specifičnostima. Kao novi trend vidimo da klijenti sve više dolaze na temelju preporuke, za razliku od prošlosti kad su se suradnje sklapale uglavnom na temelju novih akvizicija. No, fizičke osobe se većinom i dalje odlučuju za kupovinu automobila uz pomoć kredita i drugih financijskih rješenja. To je svakako jedan dio tržišta koji stoji pred nama.

Planova za budućnost je zaista puno, ali više ih ne pripremamo isključivo godinu ili dvije unaprijed. Budućnost za nas je već sutradan!

22. studeni 2024 01:01