Hrvatsko tržište automobila zabilježilo je u prvom polugodištu rekordan pad u Europi. Prodano je samo 17.436 automobila, što je tek 46 posto u odnosu na 38.156 automobila prodanih u prvom polugodištu 2019.
Glavni razlog je izostanak kupnje vozila rent-a-car kompanija koje su lani u prvom polugodištu registrirale svako drugo novo vozilo. Sličan, iako manji pad, zabilježile su i druge države okrenute turizmu. Pomoćnik direktora Sektora za trgovinu HGK Hrvoje Paver upozorio je da bi branša mogla izgubiti i do 30 posto radnika, stoga očekuje hitne mjere Vlade.
Smatra da su nužne subvencije trgovini motornih vozila ili smanjenje PDV-a na motorna vozila po uzoru na Njemačku, a moguća je i kombinacija tih dviju mjera. Hrvatska, nažalost, nije Njemačka. Jer Nijemci ne subvencioniraju automobilsko tržište zbog prodavača, nego zbog svoje snažne autoindustrije.
Pa bi ovakvim mjerama i mi kao potrošači pomagali (njemačkoj) autoindustriji. Trgovini vozilima bila bi primjerenija kombinacija socijalnih mjera i poticanja prodaje hrvatskih bicikala, robomila i sličnih vozila na ljudski ili električni pogon.