Hrvatska
StoryEditor

Kompanije koje će biti vodeće 2030. još se nisu rodile

13. Travanj 2021.
Domen Zadravec

Jedna od vodećih i globalno najutjecajnijih kompanija za strateško poslovno savjetovanje EY Parthenon, kao dio kompanije Ernst & Young, intenzivira svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj zbog ubrzanja strateške transformacije globalnog gospodarstva.

Domen Zadravec, partner u EY Parthenonu zadužen za upravljanje poslovanjem EY Parthenona na tržištu srednje Europe uključujući i Hrvatsku, predviđa da će globalni rast ovisiti o digitalizaciji i uslugama te napominje da se vodeće kompanije orijentirane na krajnje potrošače 2030. još nisu rodile i bit će potpuno drugačije od onih tvrtki koje su danas dominantne.  To se prije svega odnosi na sektor maloprodaje - trgovci su godinama pod pritiskom, teško je pronaći novi rast, a preferencije kupaca vrlo se brzo mijenjaju.

Stoga će dolazeći tržišni igrači razmišljati u novom smjeru i odmaknuti se od prodaje proizvoda koji se odnose samo na zadovoljavanje osnovnih potreba te brige za djecu, vlastitog zdravlja i uspjeha ili brige za okoliš. A za to će biti potrebno razvijati platforme koje će se temeljiti na emocionalnoj povezanosti i razumijevanju s kupcima.

- Siguran sam da nijedna tvrtka ne može sama zadovoljiti sve potrebe svojih potrošača i bit će potrebno stvarati različita partnerstva u različitim industrijama. Digitalne platforme imaju ogroman potencijal rasta, istovremeno uvodeći promjenu načina razmišljanja ili stvarajući nove operativne modele jer sam proizvod nije jedina važna stvar u suradnji s partnerima. Ovakav način razmišljanja uobičajen je na MIT-u i Stanfordu, a vidimo da vizionarski orijentirani izvršni direktori i novoosnovana poduzeća širom svijeta već uvelike rade na tome – kaže Zadravec.

Na hrvatskom i europskom tržištu povećavaju se ulaganja u stratešku transformaciju u različitim industrijama -  financijskoj i autoindustriji, maloprodaji, farmaciji, energetici i ICT-u. Fokus u radu EY Parthenona na hrvatskom tržištu je strateška i digitalna transformacija kompanija te implementacija novih modela strateškog upravljanja.

Poslovanje u aktualnim okolnostima zahtijeva od menadžmenta tvrtki preispitivanja i redefiniranja svrhe organizacije. U svjetlu radikalne promjene dinamike kupaca i tržišta, važnu ulogu ima postavljanje novih ili prilagodba postojećih strateških smjernica, uvođenje disruptivnih inovacija i digitalna transformacija.

Veliko globalno istraživanje na području Europe, Sjeverne Amerike i Azije koje je krajem prošle godine proveo EY Parthenon o digitalnoj transformaciji u kojem je sudjelovao 1001 član uprava ili izvršnih direktora kompanija pokazalo je da je njih 62 posto suglasno kako kompanije moraju radikalno transformirati svoje poslovanje u sljedeće dvije godine.

Istraživanje je također pokazalo da se kompanije krećući u digitalizaciju poslovanja prečesto fokusiraju na samu tehnologiju, a zapravo iskustva onih koje su najuspješnije potvrđuju da proces treba početi razvojem odgovarajuće strategije i definiranja vrijednosti koju bi digitalizacija trebala donijeti poslovanju pa tek onda birati tehnološka rješenja koja će to omogućiti.

Hrvatske tvrtke i menadžment sve više prepoznaju potrebu za strateškim i fokusiranim pristupom u poduzimanju hrabrijih iskoraka u digitalizaciju i optimizaciji poslovnih procesa. Upravo u tome EY Parthenon pruža stratešku savjetodavnu podršku i sve većem broju hrvatskih kompanija.

Prema iskustvu EY Parthenona, tvrtke tradicionalnih industrija koje dosad nisu niti razmišljale o digitalnoj strategiji morale su u proteklom periodu digitalizirati barem dio svog poslovanja gotovo preko noći. Višegodišnji planovi digitalizacije transformirani su u mjesečne planove. Veliki broj tvrtki sada će dugoročno promijeniti način rada unutar samih tvrtki i ne razmatraju potpuni povratak u urede i s punim kapacitetima, a pokrenule su se i tektonske promjene u pristupu kupcima i dobavljačima.

-Tvrtke traže digitalne strategije koje su fokusirane na korisnike i stvaraju ekosustav usluga koji izravno odgovara na svakodnevne promjene u potrebama i navikama. Digitalne platforme pritom igraju ključnu ulogu integrirajući niz usluga u intuitivno i personalizirano digitalno iskustvo, podržano naprednim analitičkim alatima -  ističe Zadravec.

Provedba digitalnih transformacija u zrelim kompanijama nije jednostavan proces vezan isključivo uz ulaganja u nove tehnologije već traži zaista transformacijski pristup čitavom poslovanju.

-Da bi kompanije uspješno provodile digitalnu transformaciju važno je imati fleksibilne modele rada, zaposlenike s odgovarajućim znanjima i vještinama i kulturu poticanja inovacija. Veliki je izazov promijeniti kulturu, kompetencije i način razmišljanja menadžera i zaposlenika u industrijama i tvrtkama koje već dugo postoje, jer to znači radikalne promjene. Nove industrije i tvrtke rođene u digitalno doba postale su "izazivači" na tržištu svima koji trebaju funkcionirati u novom digitalnom svijetu. Prilagodba je moguća, ali je zahtjevna i zaista traži strateški pristup u svim segmentima - napominje Zadravec.

EY Parthenon nastao je 2014. godine spajanjem utjecajne američke kompanije The Parthenon Group i tima OC&C Strategy Consultants koju je pokrenula konzultantska tvrtka Ernst & Young. Kao jedna od vodećih menadžment konzalting kompanija u svijetu, EY Parthenon je strateški savjetnik brojnim globalnim i regionalnim kompanijama u području razvoja strategije, reorganizacije i transformacije, optimizacije troškova, povećanja efikasnosti procesa i prodajne učinkovitosti, kao i digitalne transformacije.

Danas EY Parthenon čini 170 partnera i preko 6.500 konzultanata u više od 120 zemalja. U Hrvatskoj su prisutni od 2019. godine, ali se od sredine prošle godine njihove aktivnosti na hrvatskom tržištu počinju značajno intenzivirati.

 

20. studeni 2024 04:41