Prva poslovna konferencija jugoistočne Europe o ekonomskom rastu i razvoju potpomognutom inicijativom privatnog sektora u organizaciji South East Europe Business Development Networka (SEEBDN), Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) i Euroherc osiguranja održana je u Zagrebu u sjedištu Euroherc osiguranja. Bavila se ključnim čimbenicima nužnim za razvoj stabilnosti i prosperiteta svake zemlje regije, a otvorila ju je Mladenka Grgić, predsjednica Nadzornog odbora Euroherca i članica Uprave SEEBDN-a, koja je istaknula da ova asocijacija može svima pridonijeti kako bi bili bolji i efikasniji u svim područjima djelovanja te pomoći u osiguravanju kvalitetnije međunarodne suradnje.
- Danas ćemo imati priliku čuti brojna iskustva uglednih govornika i gospodarstvenika kako bi nas upoznali sa svim novotarijama s kojima se možemo susresti na novim tržištima, a nadamo se da ćemo danas uspjeti sklopiti i nove poslovne suradnje – kazala je Grgić. Nakon njena govora pušten je promotivni video o Agram grupi.
Davor Majetić, glavni direktor HUP-a, izjavio je da bez poslovnih savezništava i povezivanja s poslovnim partnerima Europe, ali i svijeta, nema konkurentnosti ni opstanka gospodarstva.
- Sami pojedinačno kao zemlje i tvrtke ne možemo puno i jedini način širenja poslovanja je stvaranje partnerstava izvan Hrvatske. Mi smo još uvijek malo gospodarstvo koje se uči kako biti poslodavac i funkcionirati na zajedničkom tržištu. HUP će se nastaviti boriti da stvorimo uvjete u kojima ćemo biti konkurentni, u kojima ćemo moći izvoziti proizvode i poslovati neometano, kako bi naše tvrtke bile kvalitetnije i time zanimljivije partnerima u regiji – rekao je Majetić.
Prisutnima se obratio i Fritz Kaltenegger, predsjednik SEEBDN-a:
- Spajanje ljudi i kreiranje poslovnih prilika glavni su ciljevi SEEBDN-a. Jaka umreženost preduvjet je za stvaranje uspješnih poslova, ali isto tako važno je poticati ekonomski rast na području jugoistočne Europe, a to je moguće jedino jakom inicijativom privatnog sektora.
- Cilj je konferencije još bolje i efikasnije povezivanje novih tržišta, istaknuo je Ivan Gros, član Uprave SEEBDN i CEO Grimex Consult.
- Strateški cilj naše mreže je vizija da privatni sektor u jugoistočnoj Europi kroz umrežavanje i povezivanje može pozitivno utjecati na rast regije. Suradnja s privatnim sektorom faktor je stabilnosti i prosperiteta svih zemalja. Fokus su nam male i srednje ambiciozne kompanije koje nadilaze prostor svog nacionalnog tržišta, a suradnja s njima pomoći će ostvariti i pozitivno poslovno okružje regije. Hrvatska treba biti predvodnica ove suradnje i povezivanja regije s ostatkom EU – kazao je Gros.
Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta, Zdenko Lucić je podsjetio je da je Vlada RH s ciljem poticanja privatnih investicija, rasterećenja gospodarstva, povećanja konkurentnosti i poticanja rasta, poduzela i poduzima niz mjera, te da nastavlja aktivnosti usmjerene prema stvaranju konkurentnijeg poslovnog okruženja.
Na konferenciji su održana tri panela, na prvom je bilo riječi o poslovanju na nacionalno-regionalno-međunarodnoj razini, a sudjelovali su gospodarstvenici iz Austrije; Gerhard Sturm, izvršni dopredsjednik Palfinger Group; Gerald Gerstbauer, stariji dopredsjednik Atos IT Solutions and Services, predsjednik Austrijsko-azerbejdžanske gospodarske komore i član Savjetodavnog odbora SEEBDN; Christoph Neumayer, glavni tajnik Federacije austrijske industrije; Gabriel Lansky, Managing Partner - Lansky, Ganzger + Partner i Tillmann Fuchs, zamjenik direktora komunikacija Vienna International Airport, koji su na svojem primjeru pokazali koje su prednosti gospodarskog umrežavanja, odnosno govorili su o uspjesima i iskustvima austrijskog modela poslovnog razvoja. Panel je moderirao Wolfgang Petritsch, predsjednik Austrian Marshall Plan Foundation, član Savjetodavnog odbora SEEBDN.
Na drugom panelu raspravljalo se o brendovima i korporativnoj izvrsnosti jugoistočne Europe, a sudjelovali su Marin Pucar, predsjednik Uprave Podravke, Darko Budec, predsjednik Uprave Buck Lighting, inovativne kompanije iz Srbije, Venan Hadžiselimović, direktor Hife Oli iz BiH, te Dubravka Sinčić Ćorić, profesorica s Odsjeka marketinga Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pucar je naglasio da je Podravka već desetljećima 'umrežena' jer 70 posto prihoda ostvaruje na inozemnom tržištu. Dok je Budec govorio o svjetskom uspjehu postignutom u promociji srpskog industrijskog dizajna, a Hadžiselimović o vrijednosti ljudskih resursa kompanije Hife Oil koja posluje na deset tržišta jugoistočne Europe.
Makroekonomska perspektiva jugoistočne Europe bila je tema trećeg panela na kojem su sudjelovali Kiril Kolemisevski, zamjenik ministra ekonomije Sjeverne Makedonije, Spomenka Đurić, državna tajnica Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU, i Aleksandar Vlahović, predsjednik Saveza ekonomista Srbije i član Savjetodavnog odbora SEEBDN-a