U vremenima globalnih izazova, često se događaju dvije stvari. Prvo, kao društvo težimo ka povezivanju kako bismo se zajedno suočili s izazovima. Drugačije postavljamo prioritete i ono što nam je stvarno bitno u životu, preispitujemo svoja vjerovanja, bliži smo s obitelji i prijateljima. Drugo, stvaramo nove alate koji nam pomažu u rješavanju tih izazova jer kao što znamo - potreba je majka inventivnosti.
- Covid-19 pandemija proširila se svijetom i svi se pokušavamo prilagoditi toj stalno mijenjajućoj situaciji. Škole i radna mjesta su zatvorena, a samoizolacija je postala poželjna, ako ne i obavezna. Nastavak poslovanja u takvom je okruženju izazovan ali i apsolutno neophodan kako bi društvo ostalo vitalno. Dosadašnji, standardni način poslovanja više nije moguć. Moramo se pripremiti za djelovanje u novonastalim okolnostima te gledati prema naprijed, u pravcu u kojem organizacije svih veličina i u svim granama gospodarstva nastavljaju s poslovanjem. U nadolazećim danima raspravljat ćemo kako tehnologija može pomoći organizacijama da održe korak s vremenom, na način da se pobrinu za svoju najveću snagu - svoje ljude i njihova akumulirana znanja i iskustva - tvrdi Ivo Sladoljev, stariji regionalni menadžer tvrtke VMware za Srednju Europu.Promjenjiva priroda posla
Suočeni smo s globalnom pandemijom zbog koje kompanije i organizacije preispituju svoje strategije kontinuiteta poslovanja. Ranije su kompanije nastojale osigurati replikaciju podataka s primarnih na sekundarne podatkovne centre kako bi u slučaju nepogoda sačuvale svoje podatke. Željele su da svi njihovi sustavi i podaci budu raspoloživi u svakom trenutku bez obzira na moguće nepogode kao što su poplava, oluja ili potres. No vremena se mijenjaju a s njima i izazovi, pa danas vidimo kako je glavni fokus na osiguranju sigurnosti ljudi. Poslovni čelnici su u panici, tržišta su u strahu i mnoge kompanije nisu pripremljene i nemaju aktivne mjere osiguravanja kontinuiteta poslovanja koje su im prijeko potrebne. A taj kontinuitet potrebno je osigurati holistički, a ne samo iz perspektive podataka.U nevjerojatno kratkom vremenu, mnoge kompanije su prešle iz stava "radi se samo u uredu" u stav "idi kući i ne pomisli uopće dolaziti u ured". Standardni sastanci su, zahvaljujući mjerama fizičkog distanciranja, bez problema zamijenjeni porukama koje se razmjenjuju elektroničkom poštom. Naravno to ne možemo tvrditi za sve kompanije ali bez svake sumnje, sve kompanije trebaju u budućnosti računati sa sve više rada na daljinu.
Rad izvan ureda – poželjna povlastica
U nedavnom istraživanju koje je proveo Zapier, 95 posto ispitanih američkih uredskih djelatnika ispitanika izjasnilo se da želi raditi van ureda - a 74 posto njih bi zbog toga bilo spremno i promijeniti posao! Dodatno, 3 od 5, točnije 57 posto informacijskih stručnjaka izjasnilo se da je rad na daljinu jedna od najpoželjnijih povlastica koje poslodavac nudi te da je primjerice takav rad poželjniji od besplatnog dnevnog ručka (42 posto), neograničenog godišnjeg odmora (39 posto) kao i rekreativnih aktivnosti (25 posto) koje kompanije nude. Za referencu, u SAD-u čak 31 posto informacijskih stručnjaka milenijalaca i 27 posto onih koji spadaju u generaciju X radi puno radno vrijeme na daljinu, dok samo 11 posto pripadnika starije generacije (tzv. baby boomera) to čini.
Vjerujemo da takva potreba postoji i u drugim dijelovima svijeta pa bi kompanije trebale svojim informacijskim djelatnicima osigurati digitalne radne prostore koji su intuitivni i koji bi trebali oponašati iskustva koja imamo prilikom korištenja svojih mobilnih uređaja.
Ključ uspjeha rada na daljinu je u tome da je sve što trebate - na dohvat ruke. Nitko ne voli kada dokumenti, alati, sustavi i administrativne zabrane preprečuju put napretku. U normalnom tijeku poslovanja nešto od toga može se savladati u hodu, zaobilaznim rješenjima no kod rada na daljinu takve mogućnosti ne postoje. Umjesto toga, potrebno vam je sredstvo kojim ćete centralizirati i ujediniti raznolikost iskustava koja su potrebna da bi se posao obavljao.
Workspace ONE Intelligent Hub takvo je sredstvo, sigurnosna i iskustvena kontrolna točka koja omogućava jedinstven pristup svim aplikacijama i sadržaju. Ovaj hub također pruža uslugu digitalnog asistenta odnosno chatbot-a pomoću kojeg možete unaprijediti učinkovitost vaših zaposlenika a ujedno pruža mogućnosti udaljene podrške vašim timovima kontaktnog centra da vide ono što i udaljeni zaposlenici vide, te mogućnost razgovora sa zaposlenicima kako bi ih mogli voditi kroz izazove i učiniti ih efikasnijima. Na kraju, vaš hub bi trebao uključiti i obavijesti koje će upozoriti korisnike na radne procese i postupke koje trebaju poduzeti, te omogućiti načine rješavanja svakodnevnih zadataka brzo i jednostavno, kako bi se zaposlenici mogli brzo vratiti kreativnom radu.
Kontinuitet poslovanja - timski zadatak koji uključuje svakoga
Kada govorimo o tehnologiji, organizacije često misle na svoje IT odjele. Međutim, njihovi zaposlenici očekuju da njihove izazove riješi – odjel ljudskih resursa. Istraživanje koje su zajedno proveli VMware i Vanson Bourne pokazuje da odjeli ljudskih resursa i IT-a moraju surađivati kao tim kako bi inicijative digitalne transformacije funkcionirale. Štoviše, takav tim trebao bi uključivati i odjel nekretnina, fizičko-informatičku sigurnosnu, kao i pravnu službu, te rukovodeće kadrove da bi se poslovanje doista transformiralo. Inovaciju je potrebno utkati u samu srž organizacije a organizacije moraju osnažiti, angažirati i nadahnuti svoje zaposlenike da streme prema jedinstvenom cilju kako bi postigle svoj "razlog za postojanje".
Potrebno je prisjetiti se kako 80 poto globalne radne snage ne radi u uredu za radnim stolom. Takvi radnici ne mogu raditi od kuće. U svijetu gdje je na snazi fizičko distanciranje imamo manje ljudi na ulicama no ipak su nam potrebni radnici u tvornicama i vozači kamiona. I za takve radnike potrebno je u svjetlu kontinuiteta poslovanja osigurati veću učinkovitost. Kako kompanije prelaze na rad samo najnužnijih zaposlenika, potrebna im je automatizacija koju im mogu omogućiti Workspace ONE i AVA Chatbot.
Iskustva s Workspace ONE kreirana su koristeći dizajn u kojem je čovjek u središtu procesa te se razmišlja holistički, kako najbolje iskoristiti tehnologiju. Softverski smo definirali iskustva zaposlenika, te ih možemo brzo prilagoditi promjenama zahtjeva na tržištu ili potrebama poslovanja, kako bismo odgovorili i reagirali u stvarnom vremenu. Na taj način omogućavamo da tvrtke u vremenima blagostanja maksimiziraju svoje potencijale a u teškim vremenima njihovi zaposlenici imaju sve aktualne informacije kako bi bez zastoja mogli predvidjeti potrebe korisnika i pružati im pravovremene usluge. Jer kao što je poznato, dobre kompanije imaju planove bazirane oko svojih sustava ali sjajne kompanije imaju planove fokusirane na svoje ljude.
Izazovna vremena od nas zahtijevaju da preispitamo naša ustaljena poslovna razmišljanja i da se okrenemo prema modernim iskustveno-vođenim i efikasnijim poslovnim rješenjima sada, hrabro i bez oklijevanja.