Među mnogim prepoznatljivim imenima gospodarskog i političkog života zemlje koja će naći svoje mjesto na ovogodišnjem Liderovom Danu velikih planova, bit će i ono Martine Dalić. U posljednjih dvanaest godina ovaj poslovni skup postao je zaštitni znak Liderovih konferencija, okupivši oko 4300 sudionika i dvjesto govornika, mahom predvodnika različitih industrija te čelnih ljudi iz političkog i javnog života. Konferencija koja se održava 29.rujna na Zagrebačkom velesajmu stekla je status nezaobilaznog političko-gospodarskog eventa, a ove će godine obuhvatiti ključne teme kao što su globalni trendovi, očekivanja od sljedeće godine u regiji, monetarno-kreditna politika u 2022. i uvođenje eura, fiskalna politika i učinci na potrošnju, privlačenje investicija i poticanje izvoza te prognoze za 2022. Predsjednica Uprave Podravke za Lider je iznijela ocjenu prošle godine i planove za sljedeću te pojasnila strateški smjer jedne od najuspješnijih hrvatskih prehrambenih kompanija.
Kao i za veći dio privatnog sektora, prošla je godina za Podravku bila vrlo izazovna, kaže bivša potpredsjednica Vlade i nastavlja kako je pandemija, odnosno mjere poduzete za njeno suzbijanje, zahtijevala brzu prilagodbu i transformaciju poslovanja na nove modele i uvjete rada. 'U najkraćem mogućem roku Grupa Podravka je u potpunosti prilagodila poslovne procese kako bi se proizvodnja prehrambenih i farmaceutskih proizvoda odvijala u skladu s povećanim potrebama tržišta, a što se pokazalo izuzetno važnim za osiguranje opskrbe stanovništva i normalno funkcioniranje svakodnevnog života. Bez obzira na otežane uvjete rada i proizvodnje, Grupa Podravka uspjela je održati pozitivne trendove poslovanja što potvrđuje činjenicu o sposobnosti kompanije za prilagodbom poslovanja i u nepredviđenim, izvanrednim situacijama', poručuje Dalić.
Što se kratkoročnih i srednjoročnih planova tiče, kompanija će naglasak staviti na razvoj proizvoda i inovacija u proizvodima i ambalaži koje će biti usmjerene na povećanje dostupnosti Podravkinih proizvoda te njihovu prilagodbu potrebama i životnim navikama različitih skupina potrošača. Konkretnije, ubrzani rast i razvoj bazirat će na kategorijama proizvoda s većim izvoznim potencijalom kao što su dodaci jelima, juhe i pekarstvo te usmjerenosti na bogatija i potentnija tržišta u Zapadnoj i Srednjoj Europi. 'Kada je riječ o hrvatskom tržištu odnosno tržištima Adria regije, navedena će tržišta i u sljedećem razdoblju biti dominantna te će fokus, osim na daljnji rast, biti na očuvanju visokih tržišnih pozicija. Ovakvim strateškim pristupom očekujemo znatnije povećanje udjela tržišta Zapadne i Srednje Europe u ukupnim prihodima od prodaje', najavljuje Dalić.
Dugoročno, pak, nedavno usvojena petogodišnja strategija Podravke temelji se na tri stupa: usmjerenost na odabrana tržišta i proizvodne kategorije, povećanje učinkovitosti poslovanja kroz tehnološku modernizaciju i digitalnu transformaciju proizvodnih i logističkih procesa te akvizicije. Prema strategiji, Podravka će napraviti iskorake koji će dodatno osnažiti sposobnost kompanije da kontinuirano prepoznaje potrebe potrošača i još brže se prilagođava promjenama i navikama u potrošnji zadržavajući pritom visoku kvalitetu i najviše zdravstvene standarde. 'U narednom razdoblju cilj Grupe Podravka je da bude još bliže svojim potrošačima kako bi širokim izborom visoko kvalitetnih proizvoda ostala njihov pouzdani partner u savladavanju izazova suvremenog načina života. Provođenje usvojene Strategije podrazumijeva ulaganje oko 1,7 milijardi kuna investicija u modernizaciju i digitalizaciju proizvodnih i logističkih procesa, oko 1,4 milijarde kuna u marketing za ostvarenje organskog rasta te oko 2 milijarde kuna u akvizicije s kojima Grupa Podravka ima namjeru osnažiti svoju prisutnost i tržišni položaj na tržištima i u kategorijama koji su u fokusu daljnjeg ubrzanog razvoja', tumači Dalić.