Platforma Funderbeam - crowdfounding platforma za startup kompanije - očito je plodno tlo za mnoge investitore, a pa su tako dvije hrvatske tvrtke preko nje ponovo pokrenule kampanje za prikupljanje kapitala. Sve poznatiji startup Miret, koji se bavi proizvodnjom ekološke obuće, ovog je tjedna prvi puta pokrenuo investicijsku kampanju na Funderbeamu, a njezino trajanje se predviđa do 21. prosinca.
Za ovakvo financiranje su se odlučili jer žele cijelu Miret zajednicu uključiti u daljnji rast i razvoj tvrtke, a svatko može za iznos od 250 eura postati dioničarem. Krajnji cilj im je prikupiti 560 tisuća eura, a vjeruju da će ovim projektom multiplicirati rast. Za ovu kampanju ističu da ona predstavlja odrastanje tvrtke baš kao i da njome ulaze u fazu rasta jer većinu sredstava planiraju uložiti u razvoj proizvodnje i širenje prema novim retail kupcima kroz oglašavanje i B2B suradnje s drugim brendovima i tvrtkama. Osim toga, manji dio prikupljenog uložit će nove proizvode i certifikacije proizvoda prema strogim ekološkim standardima jer žele službeno i znanstveno poduprijeti svoje tvrdnje o održivosti proizvoda.
Inače, Miret je 2020. godine pokrenuo svoju Kickstarter kampanju, putem koje su započeli projekt, lansirali proizvod na tržište i stvorili jaku zajednicu. Već tada, cilj im je bio u budućnosti pokrenuti Funderbeam kampanju.
Njihovu ideju sada je očito prepoznao i Danube Angels, austrijska kombinacija platforme za skupno financiranje i venture capital fonda, jer se trenutno ističe kao glavni investitor u kampanji. Kod kojih su prošli rigoroznu selekciju u tri stadija. Izabrani su unutar velike konkurencije, jer oni financiranju samo jedan posto najboljih projekata s kojima ostvare kontakt. Oni će osim novca Miretu donijeti i iskustvo o razvoju i širenju poslovanja, startup je ujedno postao prvi projekt iz Hrvatske kojeg je podržao Danube Angels.
Njihov potencijal bio je prepoznat i od strane Global Footwear Awardsa, gdje su u prošloj i ovoj godini osvojili tri nagrade – prvo mjesto, zlato i srebro. Nagrade mogu pripisati njihovom temeljitom pristupu biranju partnera i materijala koji su doveli do toga da je njihova tenisica gotovo potpuno napravljena od prirodnih materijala. Ne samo da biraju materijale koji su netoksični, ekološki i na prirodnoj bazi, nego osiguravaju i da je njihov supply chain regionalan, što se tijekom pandemije pokazalo ključnim zbog sigurnosti i snage lanca dobave. Također inzistiraju da su njihov partneri dijele njihove vrijednosti.
– Funderbeamu ne samo da dajemo priliku našoj zajednici da već za simboličan iznos ulaganja postanu dioničari projekta već i pokazujemo namjeru da budemo transparentni s našim poslovanjem na način da svi mogu jasno pratiti naš rast i razvoj – iz Mireta su objasnili za Netokraciju.
Treća kampanja Includea
No, Miret nije jedini. Solinska tvrtka Include, koja je poznata po pametnim klupama i Smart City opremi, ovog je tjedna također pokrenula svoju kampanju, ali za njih već treću.
Include je prvu kampanju pokrenuo 2017., a potom i 2019. Nakon ovotjedne, na svojoj Facebook stranici su objasnili da bi im ona trebala pomoći da 'dodatno prošire svoje poslovanje na globalnoj razini, ubrzaju rast i planiraju financiranje serije B sljedeće godine'.
Iznos koji sad žele prikupiti iznosi 400 tisuća eura, za razliku od prethodne kampanje u kojoj im je cilj bio prikupiti 1,2 milijuna eura, a prikupili su 1,65 milijuna. Kampanja traje još dvanaest dana, a minimalno ulaganje u kampanji, baš kao i kod Mireta, iznosi 250 eura.
Include se također prijavio i na European Innovation Council (EIC) akcelerator u nadi da će sljedeće godine u drugoj fazi od tog akceleratora dobiti 5,5 milijuna eura investicije.
Što je Funderbeam?
Inače, putem Funderbeama su se do sada financirale brojne hrvatske kompanije. Nedavno je novu kampanju pokrenula tvrtka MobilityONE, prije nje zagrebačko-riječka tvrtka STEMI, a iako su tehnološke tvrtke uvijek istaknutije u takvoj vrsti financiranja, čak je i Pivovara Medvedgrad prikupljala sredstva putem ove platforme.
Funderbeam ima svoj ured u Zagrebu, a od 2016. godine Zagrebačka burza vlasnik je 20 posto udjela Funderbeam SEE-a.
Njezina dobra strana je da investitori odmah nakon ulaganja mogu trgovati svojim udjelima kao da je riječ o tvrtkama izlistanima na burzi, a sve kompanije koje trebaju novac za razvoj projekta ili rast, putem nje mogu tražiti investitore, kako ne bi prošle godine pa i desetljeća da svoj rast financira iz vlastitih sredstava. Zanimljivo je i da minimalno ulaganje iznosi tek 100 eura i svatko može uložiti novac i višestruko zaraditi.
Također za svakoga tko prikuplja kapital, platforma provjerava identitet ulagatelja, ekspertize vodećih ulagatelja i kvalitete poslovnih planova startupova kao i njihovu spremnost za komunikaciju s ulagateljima i nagli rast. Nakon odobrenja ulaska kompanije na Funderbeam, osnivač može računati na aktivnu podršku u prezentaciji svog poslovnog koncepta tijekom svih faza financiranja, do početka trgovanja udjelima.