- Želim zahvaliti Nestlé timu na kontinuiranoj posvećenosti prema ispunjenju želja naših potrošača i fokusiranošću na izvedbu. Organski rast bio je značajan u većini zemalja, s odličnom prodajom u maloprodajnim kanalima i povratku na out-of-home kanale. Kroz brze inovacije, veliku podršku brenda, pojačanu digitalizaciju i kvalitetno upravljanje portfeljem, izgradili smo temelj za konstantan organski rast u predstojećim godinama. Nestlé nastavlja ulagati za budući profitabilan rast - izvjavio je Mark Schneider, glavni izvršni direktor kompanije Nestlé, povodom objave dobrih polugodišnjih financijskih rezultata.
Grupna prodaja
Kako navode u priopćenju, rast je zabilježen u većini zemalja, a onaj organski dostigao je 8,1 posto, s realnim internim rastom (RIG) od 6,8 posto. Zabilježen je rast cijena od 1,3 posto. Organski rast iznosi 6,7 posto na razvijenim tržištima, uglavnom zasnovano na RIG-u. Organski rast na tržištima u razvoju bio je 10 posto, sa snažnim realnim internim rastom i pozitivnim cijenama.
Prema kategorijama proizvoda, najveći doprinos organskom rastu imala je kava, potaknuta snažnom potražnjom za tri glavne marke Nescafé, Nespresso i Starbucks. Starbucks proizvodi ostvarili su rast od 16,7 posto, s prodajom od 1,4 milijarde švicarskih franaka na 79 tržišta. Purina Pet Care bilježi dvoznamenkast rast predvođen znanstveno temeljenim i vrhunskim markama Purina Pro Plan, Purina ONE i Feliks, kao i veterinarskim proizvodima. Konditorski proizvodi zabilježili su dvoznamenkasti rast, podržan odličnim razvojem prodaje impulsnih proizvoda.
Prodaja u e-trgovini povećana je za 19,2 posto, dostigavši 14,6 posto ukupne prodaje u grupi, sa snažnim zamahom u većini kategorija, posebno kavi, Purina Pet Care i u kulinarstvu. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 21,3posto, čemu doprinosi ublažavanje ograničenja kretanja u pojedinim geografskim područjima.
Zona EMENA (Europa, Bliski istok i Sjeverna Afrika)
Organski rast dostigao je 7,3 posto, sa snažnim RIG-om od 6,7 posto. Zona EMENA prijavila je visok jednoznamenkasti organski rast, podržan uspješnim inovacijama i odličnim pokazateljima u e-trgovini. Svaka regija je ostvarila pozitivan rast, s kontinuiranim povećanjem tržišnog udjela, posebno za hranu za kućne ljubimce, kavu, biljne prehrambene proizvode i vodu.
- Rezultati Nestlé Jugoistočnog tržišta za prvu polovicu 2021. usklađeni su s našim ciljevima, dosežući 11,1 posto organskog rasta. Regija Sjeverni Jadran (Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina) doprinijela je tržišnim ciljevima s 10,9 posto organskog rasta. Kategorije s najvećim doprinosom rastu su konditorska, Nestlé Professional (za HoReCa), Nestlé Nutrition (dječja hrana) i Purina (hrana za kućne ljubimce). Nastavljamo s podrškom lokalnim zajednicama - više od 185.000 CHF donirano je lokalnim društvima Crvenog križa i bankama hrane. I dalje ćemo istraživati i nastojati pomicati granice mogućeg s hranom - usredotočujemo se na okus, prehranu i na stvaranje rješenja koja su dobra za zemlju. Povećali smo ulaganja u naše lokalne projekte Vrtim Zdravi Film, Nestlé needs YOUth i Biraj Zeleno. Odlučni smo i dalje u pružanju potpore lokalnoj zajednici u rješavanju tema pravilne prehrane, zapošljivosti mladih i brige za okoliš - izjavio je Laurentiu – Florin Dimitriu, generalni direktor Nestlé Hrvatska, Slovenija, Bosna i Hercegovina.
Investicije u zaštitu vode
Voda je vitalni resurs koji igra ključnu ulogu u našim zajednicama i Nestlé će uložiti 120 milijuna švicarskih franaka za bolje upravljanje vodenim resursima i regeneraciju lokalnih hidroloških ciklusa na 48 svojih lokacija.
Izgledi do kraja 2021. godine
Očekivan je cjelogodišnji organski rast prodaje između 5 posto i 6 posto. Osnovna marža operativne dobiti trebala bi doseći 17,5 posto. Nakon 2021. godine, očekuje se nastavak umjerenog poboljšanja marže. Očekuje se da će osnovna zarada po akciji u stalnoj valuti i kapitalna efikasnost porasti ove godine.