Problemi s opskrbnim lancima koje je izazvala ekonomska reakcija na pandemiju, navela je mnoge njemačke tvrtke da razmišljaju o diverzifikaciji svojih dobavljača, a kao jedan od logičnih ciljeva je i Hrvatska. Odgovor je to Stefanie Ziske, direktorice Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, na Liderov upit koje njemačke kompanije razmišljaju o ulasku na hrvatsko tržište u sklopu teme broja u novom broju. Ona je u svom odgovoru navela da je Hrvatska idealna za diverzifikaciju poslovanja zbog svoje geografske blizine, odnosno na povrat proizvodnje u bliže krajeve zbog prekinutih dobavnih lanaca, a po njoj ni prilika ne manjka.
- Hrvatska bi bila dobar izvor za opskrbu za industrije koje se bave preradom metala, strojogradnjom, elektronikom i elektrotehnikom, IT-jem, kemijom i farmacijom, preradom drva i proizvodnjom hrane – istaknula je Ziska i dodala da su, prema godišnjem gospodarskom istraživanju Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, kao prednosti ulaganja u Hrvatsku u 2021. godini istaknuti članstvo u Europskoj uniji, kvalificirana radna snaga, dobra infrastruktura te blizina relevantnih tržišta Srednje i Jugoistočne Europe. Uz to, dobro poznati joint-ventures i partnerstva sa njemačkim kompanijama su Hrvatsku diljem svijeta učinili prepoznatljivim rastućim inovacijskim centrom. Tom imidžu pridonijeli su, napominje Ziska, Rimac automobili, Infobip, joint venture između Infinuma i Porsche Digitala, kao i Gideon Brothersa i DB Schenkera. Treba naglasiti da su hrvatski start-upovi i IT-scena u usponu i sve više prepoznatljivi.
- No, spomenuli bismo i nedostatke poslovne lokacije koje je pokazalo naše gospodarsko istraživanje. To su korupcija i kriminal, nedostatak transparentnosti u javnoj nabavi i nedovoljna pravna sigurnost. Tu postoje još uvijek neke zadaće na nacionalnoj razini kako bi se poboljšala investicijska klima – zaključila je Ziska.